Förbannad och dålig på att räkna

Den senaste tiden har jag gått omkring och varit jävligt förbannad över många olika saker i mitt liv:

1) att jag inte blev med barn trots hjälp av hormoner, provrör, laboratorieassistenter och annat.
2) att vi inte anmälde oss till utredning för adoption redan för flera år sedan när vi började fatta att vi skulle få svårt att skaffa barn
3) att min lata jävla sambo aldrig kan lära sig att börja sätta besticken längst in i diskmaskinens bestickhållare när denne i övrigt är tom (eller glasen för den delen......)
4) att jag, trots att jag nu är 36 år och har nästan 7 års universitetsutbildning, fortfarande inte har något fast jobb utan bara tillfälliga anställningar med korta eller längre perioder av arbetslöshet däremellan.
5) att jag bara fick en jävla fucking kuk-timanställning denna gången
6) att jag själv, mitt dumma dumma nöt, var den som föreslog en timanställning.........................(iofs så att jag skulle slippa en ny karensperiod från a-kassan efter någon månads anställning)
7) att Second Life-teamet envisas med att försöka dra pengar från mitt konto trots att jag bara är grund-medlem och alltså inte behöver betala något och således inte heller har lämnat ut mitt kontonummer. Dessutom är Sedond Life tråkigt och jag skulle hellre dö (alt. avstå från att använda det) än betala pengar för det!


image107


Men framför allt har jag varit förbannad för:

8) att mensen aldrig har kommit så att jag kan börja räkna ner 21 dagar tills jag får börja injicera suprefact igen som är första steget i min IVF-behandling nr 2.

(...och här kommer vi till dåligpåatträkna-biten:)

Det har känts som en hel evighet sedan jag fick missfall och blödde efter IVF-försök nr 1. När jag idag så äntligen tog fram almanackan för att kolla hur lång evigheten verkligen har varat så upptäckte jag att den var ca en månad lång....... Jag kan nog sluta vara förbannat över att mensen aldrig kommer.

Och eftersom jag känner mig så förbannad idag så kan jag nog vara ganska säker på att mensen har kommit innan helgen ;)

Kommentarer
Postat av: Garbo

Gumman *Kramar om* ja fy fasen vet hur det känns,jag var ju gravid för oceaner sen fast det bara var förra sommaren.
Tappade ju mensen härom månaden har nu haft 2 på raken och mirakel kan tydligen ske för jag gick ju till min DR för hormontest då mina hormonvärden tidigare stått på högt = på väg emot klimakteriet dvs körda ägg men nu visade proverna normala värden och jag undrar om det kan ha vart mina mirakeldroppar från ungern som gjort sitt! :)
Nu står jag inom gränsvärdena dvs 10 tidigare låg jag på 14 =)
Nu bara försöka så gott vi kan o se om vi lyckas...

Känner igen detta med velandet,vi står ju i AD kö men gör inte mycket för att gå vidare heller...
det e som man tappar sugen efter ett tag..man vill men man orkar inte kämpa längre...

/Massa KRAM!

2007-11-29 @ 13:04:08
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Anna

Jag har också varit i sprutverkstan men det resulterade enbart i överstimulering och påföljande sjukhusvistelse i 4 dagar. Jag började sedan med akupunktur och käkade en massa kinesiska hälsopiller men sen la jag ner för jag orkade inte misslyckas en gång till. Kram till dig!

2007-11-30 @ 11:11:01
URL: http://annalaurila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0