Leif är snäll

Nu ringde Leif, en av läkarna på RMC på UMAS. Eftersom han bara kunde hitta 2 missfall i mina journaler (preskriberas de efter en viss tid eller är Blekinge landsting ännu mer inkompetent än vad jag redan visste?!?) så blir det ingen missfallsutredning... Det kan man tydligen först få efter 3 VUL-konstaterade missfall. (Han räknade INTE detta som missfall precis som jag misstänkte.)

Däremot sa han att han tyckte att mina prognoser att lyckas med IVF var väldigt goda i förhållande till min ålder (även om han poängterade flera gånger att inga garantier finns). Han grundade det tydligen på hur jag hade svarat mot hormonbehandlingen och på kvaliteten av äggen som de fick ut. Det låter ju faktiskt lite hoppfullt...:) Hoppas det är sant.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej! Tråkigt att det inte tog sej! :(
Kommer ni göra en IVF till?
Stor kram

2007-11-03 @ 00:46:43
URL: http://www.fluffig.net
Postat av: Garbo

Ja oss ville dom inte ens ta emot för en IVF då mina hormonvärden var för höga dvs mina Fsh.
Tyckte det är onödigt då resultatet kommer bli med största sannolikhet neg.
Grät en skvätt o förbannade men bara ta nya tag.

Säger han att era odds är goda så go for it! :)
Du kommer lyckas gumman,jag vet det känner det på mig och dessutom är du yngre än vad jag är,var 38 när vi började barncirkusen...

/Massa Kram!

2007-11-03 @ 08:34:45
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Fibula

Frida: Ja, det var trist. Vi har två försök kvar som bekostas av landstinget så de kommer vi att genomföra. Lyckas det inte efter de två så har vi x antal (ft 2 st men det blir förhoppningsvis fler för varje omgång, men det vet man aldrig i förväg) ägg i frysen som man kan prova med och då betala själv. Vi kommer säkert att göra så många vi har råd med om det krävs... Kostar ft 11 500 i Skåne per FET (=Frozen Embryo Transfer).

Garbo: hej kompiz. Jag kan inte det där med olika hormoner hit och dit...Vad är Fsh? Åh, vad du är gullig som tror på mig!

2007-11-03 @ 10:16:52
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Garbo

Fsh btyder Follikelstimulerande hormon :)
Ju högre på skalan dessto närmre klimakteriet :(

Klart jag tror på dig,man får aldrig ge upp!
det tror jag inte du gör heller men det tar lite tid att samla ihop sig och det ska det göra,allt har sin tid,sörj klart sen gå vidare..((Kram))

2007-11-03 @ 13:06:16
URL: http://garbo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0