10 ägg

Hej

Orkade inte skriva igår när jag kom hem från äggplock; man var ganska medtagen och TRÖTT... Det kändes som kraftig träningsvärk långt ner i magen och jag kunde inte gå upprätt när bedövningen släppt. Idag är det bättre men fortfarande" träningsvärk".

Själv ingreppet igår var inte det trevligaste jag varit med om....(men det var hundra gånger bättre än kontraströntgen av äggledarna som man fick göra HELT utan bedövning!!!!!!!!) Vi kom in sent och det var dessutom lång kö till receptionen så det kan ha varit så att jag fick mina två panodil och stesolidtabletten lite för sent för att det skulle ha börjat verka. Jag som vanligtvis tycker att det är obehagligt och ömt bara av VUL-staven tyckte att det gjorde rikting ont dels av sprutan med tandläkarbedövningen (jag kommer ihåg att jag kved ajajajaj och narkossköterskan fick be mig att ligga still...tror att jag fick mer smärtstillande/lugnande (?) två gånger under ingreppet) och dels av när VUL-staven trycktes åt än det ena, än det andra håller för att komma åt äggblåsorna. Nålen (som var ca en halvmeter lång!!!!!) som sög ut äggen kände jag inte alls pga tandläkarbedövningen, men jag gissar att det är sviterna efter den som känns nu....

Jag hade tydligen sagt (man var lite dizzy av stesoliden och annat (?) så jag minns inte inte riktigt...) till Leif precis inför ingreppet att jag ville ha 10 ägg och det var precis vad det blev!! =) (Trots att jag bara hade 9 ägblåsor i fredags!)

Nu ska jag ringa RMC och kolla hur det har gått för mina 10 ägg. Nervöst....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0