Blod i kuvert

Så var det obligatoriska blodprovet taget. Det som ska kolla så att jag tar lagom mycket Gonal F (jag dör om de säger att jag tar för lite för då innebär det att min huvudvärk kommer att bli värre.....). Som alltid när jag tar ett nytt steg i min IVF-behandling kryper känslor av tvivel och vemod fram....bäst att stänga av.


image48


Några av tjejerna på familjeliv.se berättade att de kände sig kriminella när de gick omkring på stan med ett kuvert blod i sin väska som skulle skickas till RMC Malmö. Det gjorde inte jag. Jag var mest orolig för att jag det inte skulle komma fram ordentligt.

När jag köpte frimärke i närmaste tobaksaffär hade de ingen våg så tanten fick gissa. Sen satte hon igång på typiskt jagborpålandet-manér som om vi kände varandra att babbla om varför de inte hade någon våg och varför de inte fick vara ombud till posten längre och blablabla. Det var likadant på hålans arbetsförmedling när jag träffade min handledare för några veckor sedan. Jag trodde att samtalet skulle handla om mig och min arbetslöshet men istället satte tjejen där igång att babbla om att hon minsann var både höger- och vänsterhänt och att hon vid sitt senaste besök hos frisören hade blivit missnöjd med klippningen.... Eh, va? Jag har aldrig träffat människan tidigare..... proffsigt.....

Jag saknar stan........ Bor man på landet för länge blir man utvecklingsstörd....(inget ont om utvecklingsstörda).

Kommentarer
Postat av: Tisalen

Som vanligt i denna djungel så är det så självklart hur man ska göra....

2007-10-08 @ 13:49:45
URL: http://tisalen.blogg.se/
Postat av: Stoppsladd

muhaha.. du är ju inte redig! "Utvecklingsstörd av att bo på landet". Egentligen var det inte snällt skrivet men roligt ändå. Det går inte att vara allvarlig jämt.
Om du får öka dosen, se det positivt ist. Risken är mindre att bli överstimulerad då än om du måste sänka den (har jag kommit på... själv)

2007-10-08 @ 14:36:31
Postat av: Fru P

Du har så rätt - det är liiiite utvecklingsstört på landet (blir väl nackad för att man använder ett sådant uttryck med du o jag fattar vad vi menar). Det känns som att folk saknar något - vilket de ju gör, typ koll?!! Har du tänkt på att det är på landet hockeyfrillorna fortfarande existerar? Det är på landet furu gäller i hemmen osv osv.

2007-10-08 @ 21:27:53
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Fibula

Stoppsladd: Jag menar utveckligsstörd i den meningen att man inte får samma stimulans på landet som i stan. Intellektuellt och kulturellt. På landet är man minst ett decennium efter i allt... På just det landet jag bor handlar det om minst tre decennier tyvärr....

Fru P: På landet är det även fortfarande helt ok med epatraktorer och trätofflor och alla tonårstjejers högsta önskan är att skaffa barn så tidigt som möjligt med skolans snygging och sen serva honom resten av livet..... haha! Jag blir snart knäpp här!!

Jag brukar känna såhär varje höst. Det brukar försvinna igen sen... :)

2007-10-08 @ 22:40:27
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0