Fortfarande arbets-, barn- och pengalös...nu med lite mindre ångest

Hej!

Idag är det Tisdag vilket är skönt då Måndagar är värst ur ångestsynpunkt. Då börjar en ny arbetsvecka för alla andra människor men för mig börjar en ny sysslolös och pengalös vecka. Nu är det bara 3,5 dagar kvar till Fredag kväll då (nästan) hela Sverige tar helg = ingen ångest för mig då alla andra också är lediga!

Här en bild på en cool katt på väg hem från jobbet:


image29


Det här med att jag är barnlös kommer i andra hand nu när jag är arbets- och pengalös. Det känns viktigare att jag håller mig över ytan än att jag blir gravid....vilket sannolikt är svårt för de flesta andra barnlösa som läser denna blogg att förstå. Många tycker nog att enda sättet att hålla sig över ytan är att bli gravid/få barn.

Faktum är att jag inte kommer att dö om jag aldrig får något barn. För några år sedan skrek hela min kropp efter ett eget barn att ta hand om. Det kunde göra ont i livmodern när jag såg en söt bebis. Men nu är allt det förbi. Ingen sån stark längtan kvar. Kanske som ett försvar.....? Jag har dåligt samvete över att jag känner så här och samtidigt kostar samhället VÄLDIGT MYCKET skattepengar genom att genomgå en provrörsbefruktning.


image30


Men om 2-3 år när allt har ordnat sig med jobb och ekonomi (as if... - så har jag trott hela mitt vuxna liv. Jag har valt en väldigt dålig bransch för att ha någon form av trygghet i mitt arbetsliv, arkeologbranschen) då vill man ju ha ett barn eller två som ger en större mening åt allt. Vad är det annars för mening med livet??

1 - att leva?
2 - att föra livet vidare?
3 -
image31 ................?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0