Gödsel...

Dag 4 av min embryoruvning fick jag inleda med att duscha en hund som för ca 2000:e gången valt att rulla sig i gödsel. Vi har bara åkrar och ängar omkring huset och närmaste grannarna bor ett par hundra meter bort. Det är en ynnest att bara kunna släppa ut hunden att göra sina behov på morgonen när man är trött (vilket jag kommer att SAKNA när vi flyttar tillbaka till stan...). Problem uppstår dock när bonden har valt att placera sin gödselstack på åkern direkt bakom vårt hus, vilken även tjänstgör som hundens vanliga morgonkissochbajsplats...


image86


Det mest mystiska är att hunden aldrig lär sig att direkt efter gödselrullning kommer obehaglig rengöring. Hunden HATAR verkligen att duscha. Den där Pavlov måste ha haft fel.... Eller så är känslan/doften av själva gödselrullningsakten så fantastikst eurforisk att det inte spelar någon roll vilka följderna blir! (...det kan man ju känna igen ;)


image87



Min hund är ca 10 gånger så stor som hunden på bilden och den vanligaste taktiken när hon VERKLIGEN inte vill göra något är att lägga sig ner och titta rakt ner i marken och låtsas varken se eller höra... Hon är omöjlig att bära och väldigt tung att släpa dit man vill ha henne!

Om själva ruvningen: Illamåendet jag kände igår är borta men jag har fortfarande lite ont i brösten. Har även huvudvärk = (

Kommentarer
Postat av: Garbo

Men huvva! varför ska ni in till stan när ni tycks bo i rena paradiset!?
haha ja detta med dålig lukt känner man ju till,alla hundar vill lukta skunk annars e dom inte hund ju ! ;))))

2007-10-24 @ 12:31:24
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Fibula

Det är lite ensamt att bo mitt på en åker när man alltid bott i stan tidigare...
Fast det är mest min sambo som vill flytta. Han tycker inte det är roligt att fixa och renovera och det måste man gilla om man har ett gammalt hus. Och jag kan ju inte tvingar honom... : (

2007-10-24 @ 12:33:50
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Fibula

p.s. bilden är snodd på internet....

2007-10-24 @ 12:35:25
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Garbo

mmm jag håller med,det e ju alltid! nåt som ska fixas när man har hus men friheten! jo det är värt det :)

2007-10-24 @ 14:17:40
URL: http://garbo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0