Injiceringstips

Nu tänkte jag dela med mig av en liten grej som jag har lärt mig efter att injicerat Suprefact några gånger.

Vanligtvis blidas det små små luftbubblor inne i sprutan när man ha "sugit in" från den lilla flaskan. Jag brukar förresten använda samma kanyl för detta moment som när jag sticker mig för
1) det känns onödigt med olika nålar - ett I-landsfenomen
2) det är meckigt att byta nål - jag gör inte saker om jag inte måste
3) den ännu större nålen skrämmer mig - jag gör inte saker om jag inte måste

Man har sedan ett väldigt bestyr att försöka få bort dessa små luftbubblor ur sprutan innan man sticker sig eftersom man inte vill ha dem i sin kropp (iofs helt obefogat eftersom de inte gör någon som helst skada när man sticker sig i magen och inte i ett blodkärl) .

Mitt tips för att undvika dessa luftbubblor är att helt enkelt att trycka ut dem från början genom att trycka hårt på själva insprutnings"knappen" precis innan man suger in vätskan. Då slipper du bubblorna :D

Imorgon bitti sticker jag till Malmö och stannar hela helgen. Ett VUL imorgon och ett på Måndag samt en flytt och en fest med vänner däremellan =D

Vi hörs på tisdag! Ha det bra tills dess! Här en liten bild så länge:


image58



Så där ska jag försöka undvika att låta när jag ger mig in i den helvetiska Malmötrafiken.................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0