Svart svart svart svart svart svart.......

Idag har jag en sån där svart, långsamt frätande känsla i mellangärdet som brukar kalls ångest. Har inte sovit så mycket inatt på grund av den... Ibland lyckas inte ens jag hålla dessa känslor borta genom att tvinga mig till skratt. Min ångest ligger bara PRECIS under ytan hela tiden och nu har jag inte lyckats trycka ner den längre. Här är delar av en tavla på den ovan beskrivna känslan som jag målade för länge sedan...


image27


Det som utlöste dessa känslor var när jag igår ringde till den där hantverkaren som jag har gått och jobbat gratis hos av anledningar som jag berättade om här. Eftersom vår ekonomiska verklighet blev väldigt verklig för mig igår när jag skulle betala räkningarna och pengarna helt enkel inte räckte till (pga den sänkta a-kassan - tack Reinfeldt!) så ringde jag hantverkaren och frågade om han inte skulle kunna tänka sig att ge mig någon form av ekonomisk ersättning för det arbete jag gör hos honom (jag kör nästan 10 mil enkel resa till jobbet). HAN SA NEJ. Oj, vad det fick mig att känna mig värdelös........

Så nu har jag alltså inte ens råd att jobba.... Det är helt sjukt.

Vad ska jag nu göra med all min tid...? Sitta och surfa dagarna i ända och grubbla och grubbla och grubbla och grubbla........................................................?

Jag säger det igen: VARFÖR KAN LIVET ALDRIG VARA ENKELT?

Kommentarer
Postat av: Tisalen

Oj vilken fin tavla...i sitt elände...
Ekonomiska trubbel är INTE kul. Hoppas det löser sig snart

2007-10-01 @ 12:22:25
URL: http://tisalen.blogg.se/
Postat av: Fibula

Tisalen: Tack! Jag målade den ett par dagar innan Estonia sjönk så det var lite otäckt..som ett omen (tavlans bakgrund är blåare i verkligheten än på bilden så det ser ut som folk som drunknar i ett hav).

2007-10-01 @ 18:15:19
Postat av: Fru P

Men fy vilket mörker... *håller tummarna HÅRT för att allt skall lösa sig för dig*

2007-10-01 @ 20:20:19
URL: http://pendelilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0