Help wanted

Idag är jag totalt mentalt urladdad efter en anställningsintervju för ett jobb som jag väldigt gärna vill ha. De grillade mig i en timme och en kvart, vilket väl måste vara ett bra tecken...? Jag fick många bra frågor som jag lyckades svara på utan att göra bort mig totalt men jag fick även några frågor som är OMÖJLIGA att svara på, särskilt när man befinner sig i en pressad situation. Exempel på sådana frågor är "Vad är flexibilitet för dig?", eller "Vad gör dig riktigt arg?" (det blev tyvärr ett klyschigt Miss Sweden-svar på den sistnämnda frågan........blä!).


image9


Jag hade bestämt i förväg vad jag skulle ha på mig på intervjun men idag när jag tog på det så upptäckte jag till min förskräckelse att någon varit i min garderob inatt och sytt om alla kläder så att de inte passade längre! Brallorna satt antingen för stramt över häcken eller var för korta, blusarna hade ändrat form och kavajerna hade fått flaskhalsaxlar!! Mysko....

Men i det stora hela så gick intervjun nog så bra som den skulle kunna gå. Jag kände att tre av fyra intervjuare tyckte om mig rent socialt och är man en av fem som har blivit kallade till intervju av 66 sökande så måste de ju anse att mina kvalifikationer räcker :) 

Jag tycker mig må psykiskt BRA av suprefacten (antagligen för att den tar bort mina kvinnliga könshormoner - så är dags i min naturliga menscykel brukar jag må skit psykiskt, pms alltså, och så här stabil brukar jag bara vara typ 2 veckor i samband med och direkt efter mens) och det vore ju coolt om Suptefacten har hjälpt mig att göra bra ifrån mig på intervjun! (Då har den fört NÅGOT bra med sig hur det än går med "det andra").

Nu ska jag hålla tummen ett par veckor (av ytterligare en anledning!).


image8


Förlåt - jag hatar egentligen blödiga gullipluttbilder, men.......................det är trots allt en välhållen tumme.

Kommentarer
Postat av: Stoppsladd

Jag håller tummarna att du får jobbet! De omsydda kläderna och dina meriter kommer fixa det! ;-)
Ang. suprefacten så verkar den vara ganska harmlös vilket inte alls är dumt. I sinom tid får vi hoppas på att vi får ligga och kräka i fatt på dass...

2007-09-25 @ 23:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0