Suprefact Addict

Idag är det "Dag 2", dvs jag började injicera suprefact för att nollställa mina egna hormonnivåer igår morse (det innebär alltså att jag kommer att försätta mig själv i klimakteriet - har redan börjat få svettningskänningar!). Det kändes lite läskigt att påbörja denna behandling - oåterkalleligt på något vis. Jag var flera gånger veckorna innan nära att skita i det och istället ägna min energi resten av livet till att försöka göra karriär och "bli någon". Men nu har jag alltså börjat och planen är att jag så småningom ska ägna min energi åt en ny liten människa (vilket i teorin inte hindrar att jag gör karriär senare..i praktiken kommer det nog att vara för sent).

Jag känner mig inte helt förberedd för allt som ska hända. Det känns som om allt har gått för fort trots att det var 2,5 år sedan vi sökte för ofrivillig barnlöshet första gången. Vi har fått en massa information från sjukhuset men det känns som om jag inte vet någonting.

Jag slipper ta mina sprutor själv eftersom min sambo har injiceringsfärdigheter :) Det gör naturligtvis SVINONT att sticka nålen i magen men den smärtan sitter i princip enbart i huvudet...


image2



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hej
Sökte på Suprefact och hittade denna blogg. Ser fram emot att läsa din dagbok.

2007-09-21 @ 12:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0