Fortfarande gravid.......:)

Jag har inte hunnit blogga på ett par dagar men här kommer en uppdatering!

Jag är alltså fortfarande gravid (ta i trä!!) och mår helt ok. Är ganska orkeslös fortfarande, särskilt i benen, och kan bli lite yr på eftermiddagarna. Är väldigt hungrig när det närmar sig matdags men orkar ändå inte äta så mycket... Magen är svullen och när jag stoppar mat i magen som tar ännu mer plats så leder det till andnöd. Jag har även lite ont i brösten och vaknar fortfarande väldigt tidigt om morgnarna! Det känns bra. Jag vill ha någon slags symptom så att jag vet att det inte dött.....

Här varnas den äckelmagade - läs inte vidare i detta stycke om du är en sådan...  Idag kom en stor klump Crinone ut när jag var på toa! Den var RIKTIGT ÄCKLIG!! Eftersom Crinonet varit i min kropp ett tag nu så hade partier av klumpen blivit helt grå...... Blä!! Jag blev lite skraj för att det skulle ha börjat mögla eller nåt så jag tvingade mig att lukta på det (!!!!!!). Som tur var kom iaf ingen obehaglig doft.....

image165


Anledningen till att jag inte hunnit blogga de senaste dagarna är att jag har jobbat! Eller jobbat och jobbat...jag har jobbat utan att få lön. Min svägerska som jobbar på ett byggkonsultföretag med miljöprovtagning i Göteborg var här nere tillsammans med sin chef för att göra ett miljökontrollsjobb, eller vad det kan heta, vid en nedlagd betongfabrik där de planerar exploatering. Jag tänker försöka skaffa mig jobb som provtagare på liknande företag i södra Sverige och följde med dem för att få en inblick i hur arbetet går till. Det är på många sätt väldigt likt arkeologi - lika skitigt och hårt arbete och man tar upp provschakt och beskriver undergrunden på samma sätt. Skillnaden är att man letar efter föroreningar istället för efter förhistoriska lämningar.. Det är ju iofs betydligt roligare att hitta förhistoriska lämningar än föroreningar men lönen är bättre och anställningsförhållandena betydligt stabilare!! Jag tänker försöka satsa på det!! Man ska egentligen vara geolog och det är ju inte jag, men jag har indirekt lärt mig geologi genom att jobba som arkeolog. Dessutom kan jag GIS!

Nu kommer jag förmodligen inte att hinna blogga på hela helgen! Anledningen är att min gospelkör firar 20-årsjubiléum och har tre stora konserter idag, imorgon och på söndag! Det ska bli jättekul!!!

Kommentarer
Postat av: Jolly

Grattis till graviditeten!

Jag har liten inblick i arbetet med förorenad mark. Vad jag förstått finns det väldigt många nyexade geologer. Därför tror jag att praktisk erfarenhet och framför allt kunskaper i GIS kan slå högre. Dessutom finns det fler som vill arbeta mer teoretiskt än sådana som vill vara ute i fält. Lycka till!

2008-04-04 @ 11:43:27
Postat av: Fibula

Jolly: det låter ju lite lovande:) Min svägerska trodde också att just mina GIS-kunskaper kunde vara till stor fördel! Och fältvanan.

2008-04-04 @ 11:54:06
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: En i samma situation.

Hej, sökte på Crinone och besvär. Fick idag panik när jag märkte något fruktansvärt äckligt. Crinone-klump (ganska stor). Ringde IVF-jourtelefonen och sjukvårdsupplysningen. Det första jag tänkte var: "CANCER". Fick veta att det kan vara normalt. Fy va äckligt! Nu vet jag att det inte är farligt och att jag inte är ensam. Lycka till med förlossningen. =)

2008-11-07 @ 20:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0