Tröööööttttt..............

Jag sitter här vid frukostbordet och försöker vakna. Jag kom i säng sent igår efter en konsert och efterföljande fest med min gospelkör. Sviterna från Fredagens konsert sitter dessutom fortfarande i och jag är SÅ TRÖTT! Naturligtvis vaknade jag vid 7 idag trots att jag hade kunnat sova till 12 om jag så ville - vi ska inte åka till den tredje och, för helgen sista konserten förrän vid 13 idag.


image166


Lite uppdatering om "graviditetsläget": På fredagen kände jag mig gravid. Jag var hungrig under hela dagen och fick småäta hela tiden, och blev sen yr och höll på att svimma under konserten!  Dagen efter vaknade jag (ganska) tidigt  som vanligt och var vrålhungrig och kände mig bakis...? Till lunch åt jag inte bara upp min egen räkbaguett utan även min kompis Pers systerdotters (som sovit över efter att ha sett Fredagskonserten). Blev åksjuk i bilen direkt när vi skulle åka på en liten utflykt!

Under förberedelserna för kvällens konsert fortsatte jag att känna mig gravid, men sen tror jag att något hände... Själva konserten genomfördes utan svimmningsanfall eller yrsel. Jag tänkte inte så mycket på det men sen under efterföljande fest fick jag helt plötsligt en känsla av att jag inte var gravid längre....  Svårt att förklara känslan men jag kände mig som mig själv igen, som om allt var "som vanligt". Det var inte bara det att jag inte var yr eller lätt illamående längre utan det var något mer... Avsaknaden av illamående kan förklaras med att jag svalde lite färsk hackad ingefära precis innan jag åkte till konsertlokalen, men den där andra känslan vet jag inte hur jag ska förklara på annat sätt...

Jag får helt enkelt vänta och se hur det känns idag. Just nu mår jag visserligen illa men det är inte så konstigt med tanke på hur lite jag sovit och hur mycket jag varit i farten i helgen !

Jag försöker hålla hoppet uppe lite genom att konstatera att jag faktiskt har ont i brösten fortfarande.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Känslorna, humöret och "måendet" kommer och går. Jag tror absolut du fortfarande är gravid. Känslorna om "tomhet" är hemska, men i 99,99 % (väldigt vetenskapligt framtagen siffra) av fallen tror jag inte det ligger nåt i dem. Alla verkar känna dem. Kram

2008-04-06 @ 12:56:17
URL: http://asaomivf.blogspot.com
Postat av: Garbo

Såna där graviditets besvär kommer och går och ibland står man där o undrar precis som du om man verkligen har nåt där inne,så oroa dig inte pyret växer :)
/Kram

2008-04-07 @ 08:07:55
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Fibula

Tack Åsa och Garbo för uppmuntrande kommentarer :) Vi får väl se hur det går men jag känner mig fortfarande väldigt "ogravid"... Igår kväll när jag kom hem efter sista konserten var jag så trött att jag glömde äta kvällsmat. Jag hade inte ätit sedan lunch (förutom ett äpple) men kroppen reagerade inte särskilt mycket ändå. Hade jag varit gravid hade väl kroppen skrikit efter mat! Dessutom gör det mindre och mindre ont i brösten....:(

2008-04-07 @ 09:02:45
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0