Mardröm med Morgan Alling i huvudrollen

Jag måste berätta om en knäpp mardröm jag hade i veckan. Jag ska ju på anställningsintervju för ett riktigt bra jobb som jag skulle vara lycklig om jag fick, i nästa vecka (men mina chanser att få jobbet är tyvärr små eftersom jag inte har någon erfarenhet av den typen av arbetsuppgifter...). Funderingarna kring vilka olika sätt jag skulle kunna sabotera för mig själv i samband med intervjun började krylla i mitt huvud i förrgår kväll när jag skulle försöka sova och när jag så äntligen lyckades somna så fortsatte tydligen samma tankar att krylla i mitt huvud under natten.


image139


Jag drömde att jag kom till arbetsplatsen där Morgan Alling var chefen som skulle hålla i intervjun. Jag hälsade med ett stort leende men fick stoneface tillbaka av Alling. Det visade sig att intervjun skulle hållas i en korridor/kaffehörna där folk sprang fram och tillbaka hela tiden. Alling var totalt ointresserad av mig och av det jag hade att säga och verkade bara vilja få intervjun överstökad. När jag försökte lätta upp stämningen genom att skämta eller på annat sätt försöka fånga hans uppmärksamhet tittade han bara med avsmak på mig. Det var tydligt att han inte hade en tanke på att anställa mig, utan att jag var där bara för att de måste ta in ett visst antal personer till intervjun. HU vad obehagligt det var!

Det jag inte fattar är varför just Morgan Alling fick personifiera mina rädslor i samband med intervjun. Jag som tycker att Morgan Alling verkar vara en väldigt sympatisk och känslig person och så långt ifrån en översittare man kan komma. Inte tänker jag på Alling särskilt ofta heller... Kanske hade jag sett honom på tv kvällen innan...?

Kommentarer
Postat av: Tingeling

Hehe, låter skrämmande!! Och jag vet inte ens vem Morgan Alling är..
Men han låter inte så väldans sympatisk. *fniss*

2008-02-22 @ 11:03:59
URL: http://tingeling1.wordpress.com
Postat av: Tingeling

Förresten - har "svarat" på några av dina kommentarer på mina inlägg! :) Just FYI.

2008-02-22 @ 11:13:45
URL: http://tingeling1.wordpress.com
Postat av: Lilla J

Ha ha, vilken störd dröm! Ibland undrar man var man får saker ifrån, Morgan Alling! Ha ha!

Hoppas att den riktiga intervjun går bättre!

Kram

2008-02-22 @ 22:35:30
URL: http://livetsvillervalla.blogspot.com/
Postat av: Kaica

Måste kolla upp denna Morgan.
Då har du ju redan haft ditt genrep och riktiga intervjun kommer att gå jättebra. :)

2008-02-23 @ 12:40:04
URL: http://kaica.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0