Sjuk tonåring

Haha... Det visade sig att det inte var så lätt att låta sambon ta huvudansvaret för tonåringen på besök. Både igår och idag har jag fått åka och hämta henne på sambons jobb vid halv 10-tiden eftersom hon mådde illa... Nu ligger hon och sover. Igen.

När man försöker hjälpa henne och fråga hur hon mår och om hon vill ha något så svarar hon knappt på typiskt tonårsmanér... Inte så lätt att veta vad man ska göra alltså... Jag låter henne vara ifred. Jag har gett henne en värktablett och lite hackad ingefära mot illamåendet. Igår fick hon pannkakor till lunch - det verkade gå hem! Idag funderar jag på varma mackor. Det gillar väl alla...?

Stackars tjej. Det kan inte vara kul att vara sjuk hemma hos nästan-främlingar... Det enda som fick henne att piggna till igår var när hon pratade i telefon med sin flickvän i 1 1/2 timme!

Hon ska åka hem med tåget i eftermiddag. Hur nu det ska gå när hon mår så illa....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0