12 ägg

Eftersom jag är helt slut så har jag kopierat mitt inlägg på familjeliv rakt av och klistrat in dte här:

Jag har gjort ÄP idag. Det var helt annorlunda än sist: eftersom jag tyckte att det var rejält smärtsamt med tandläkarbedövningen förra gången fick jag högre smärtstillande dos direkt denna gången. Detta gjorde att jag inte hade jätteont under själva ingreppet - men visst kändes det!

Däremot fick jag väldigt ont i magen efteråt vilket jag inte alls fick sist. Annika (eller Pia, jag minns inte..) sa att det var vanligare att man fick ont efter ingreppet om man har mycket mensvärk i vanliga fall och det har jag. Så jag fick en extra smärtstillande tablett efteråt och fick ligga kvar en stund. Mådde lite illa också. Efter ca en timme åkte vi hem och sen har jag sovit som en stock resten av dagen!

12 ägg blev det. Jag hade hoppats på fler eftersom jag hade 15 äggblåsor som hade växt till sig bra. Men jag är så klart ändå nöjd! Jag försökte hålla bättre koll på skärmarna denna gången för att se när nålet sög ut äggen, men jag såg ändå inte så mycket - fattade nog inte riktigt vad jag såg.

Nu känns det betydligt bättre. Visst värker det i magen men den akuta smärtan är borta :) Pia sa att jag fick ta Citodon om smärtan höll i sig men eftersom den inte gjort det sitter jag nu här med ett glas rött istället =)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej, vad skönt att det gick så bra ändå. 12 ägg är ju superbra!! Jag ska hålla tummarna för att många många av dem växer till bra!

2008-01-17 @ 17:57:52
URL: http://asaomivf.blogspot.com/
Postat av: Tisalen

Värsta värphönan ;)

Då håller jag nu tummarna för alla fina ägg!

2008-01-17 @ 19:56:35
URL: http://tisalen.blogg.se/
Postat av: Moooi

Jag har för mig att 12 st är allra mestaste optimalaste. Grattis til skörden!

2008-01-17 @ 21:11:47
URL: http://livetdel2.blogspot.com/
Postat av: bonnie

GRATTIS!

2008-01-18 @ 03:38:33
Postat av: Fibula

Tack alla ni =)
Har inte alls särskilt ont längre heller!

2008-01-18 @ 08:02:46
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0