Överstimulering?

Jag börjar tro mer och mer att jag faktiskt har en lindrig överstimulering. Symptomen för grad 1 av OHSS stämmer in på hur det känns (jag kan ju inte veta hur stor mina äggstockar är men någonstan i området kring den högra har jag iaf ont.)

Se länk

Jag tog laxermedel igårikväll igen eftersom magontet lindrades av det i förrgår, men tarmen ville inte tömmas.. Den kanske redan var tom även om den känns överfull? Däremot så blev det precis som sist, att jag var uppe och kissade onormalt många gånger på natten. Kan det tyda på vätskeansamling i buken..?

Det verkar inte finnas någon särskild behandling för grad 1 av OHSS så frågan är om jag ska söka för det. "Risken" är ju att de sänker Gonal F-dosen vid nästa stimulering och då blir det färre ägg...............................................

Kommentarer
Postat av: gogetlife

jag tycker du ska kolla upp storleken på dina äggstockar och symptomen hos gyn eller gynakut! bra att veta ör ramtiden.

jag hade omvänt LH/FSH värde och det var en av
de faktorer som gjorde att jag blev överstimulerad tydligen.

men att ha OHSS kan också göra att slemhinnan och resten av cykeln kommer i obalans - och då har slemhinnan oftast "peakat" innan ET och man kan inte ens bli gravid i den cykeln. därför OM O`MAn VET att man är överstimulerad så tror jag att de fryser embryon och stoppar in senare.

Jag tycker att du ska få det konstaterat och se till att å medicinering och behandling inör nästa försök som gör att det blir under bästa förhållanden!!!!

lycka till!

2008-01-25 @ 10:19:16
URL: http://gogetlife.blogspot.com
Postat av: Fibula

Läkaren sa inget om storleken på äggstockarna, men blåsorna var större än de jag hade på VUL inför äggplocket!

Jag vet tyvärr ingen alls om LH/FSH värde. Har aldrig hört talas om det tidigare....!!

Det blev ju inget ET alls för mig denna gången eftersom jag dels bara hade 4 av 12 befruktade ägg och sen att alla befruktade började fragmentera sig.. Men jag har funderat på om överstimuleringen kan ha orsakat dålig äggkvalitet... Sist hade jag nämligen 4 av 10 befruktade som alla utom ett delade sig fint.

Tack för att du engagerar dig gogetlife!! Känns skönt.

2008-01-25 @ 19:57:21
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Fibula

gogetlife: jag har nu tagit reda på vad LH- och FSH-hormoner är. Enligt vad jag har fått reda på så har jag normala sådana värden.

2008-01-25 @ 20:29:41
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0