Anledningar till oro..?

Inatt är andra eller tredje natten jag inte är uppe och kissar stup i kvarten. Jag har inte legat vaken i många timmar som jag gjort tidigare utan bara korta stunder, och jag har inte heller varit tvungen att käka bananer hela nätterna för att undgå att må illa. Magen känns inte lika svullen längre och nu på morgonen har jag inte börjat må illa ännu. Den inbillade (?) foglossningen har jag knappt känt av på två dagar.

Nu blir jag orolig igen....

(Brösten är fortfarande stora, fasta och ömma.)

Vecka 13 + 3 idag.

Kommentarer
Postat av: Lilla Knyttet

Kan ju bara berätta hur det var när jag väntade dottern. Jag mådde illa i tre veckor. Fast kräktes gjorde jag bara när jag hade maginfluensa precis i början av de tre veckorna. Efter det inte minsta kväljning. Kissnödig var jag i början och på slutet. På mitten var det inga problem alls med det. Svälldheten i magen minns jag inte hur den var, men jag inbillar mig att sådant går upp och ner också.



Symptom kan komma och gå. Snart kommer du att muttra över foglossning och svullna fötter ska du se.



pepp

2008-06-01 @ 11:16:53
URL: http://lillaknyttet.wordpress.com
Postat av: Moooi

Lugn bara lugn. Det är helt normalt att börja må bra efter första tiden! Kram från Moooi 37+1 som fortfarande inte behöver gå upp på natten och kissa...

2008-06-01 @ 12:01:45
URL: http://livetdel2.blogspot.com/
Postat av: Loppan1972

Jag mådde bara illa nån vecka och i vecka nio slutade til och med brösten att ömma - och jag är fortfarande gravid! (v23+4) :-D

2008-06-01 @ 18:02:45
Postat av: Songbird

Symptomen kommer och går helt klart för mig. I helgen har jag haft värsta uppblåsa magen sett klart gravid ut, men jag har inte mått illa. Förra veckan var den platt och jag mådde superdåligt. Hoppas att ditt illamående håller på och ge med sig nu, det brukar jag vara som värst de första 3 månaderna. Efter det går HCG nivåerna ner och då kan illamåendet släppa om man har tur.

2008-06-01 @ 20:12:14
Postat av: Anonym

Du har kommit till "spökveckorna". Veckorna efter illamåendet och före sparkarna...det där veckorna man undrar om man inbillat sig allting. Så här är det för de flesta - för mig med. Så var bara lugn...lättare sagt än gjort...jag vet

2008-06-02 @ 07:59:14
Postat av: Fibula

TACK underbara ni för peppning - igen! Vad skulle jag göra utan er..?

2008-06-02 @ 09:53:09
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0