Jag gillar inte spökveckorna

Mina graviditetssymptom avtar mer och mer. Det är inte bara så att jag mår illa mindre än tidigare, har inte spytt sen den gången jag blödde näsblod, utan alla andra lite mer subtila sympton som t ex konstiga drömmar, gråtmildhet, växtvärk (kanske inte så subtilt..) och hudtorrhet-men-ändå-fler-finnar-på- halsen-och-hakan har också börjat försvinna. Foglossningen har blivit mycket bättre (men fortfarande lite ont). Igår när jag skulle på styrelsemöte och var tvungen att dra på mig mina jeans som jag sluppit använda på över en vecka så passade de helt plötsligt igen! Tidigare har jag inte kunnat knäppa dom alls. Magen känns inte alls så fet och plufsig längre.

Här är ett par bilder på magen från häromdagen i vecka 14 + 0 (tror jag..) t.v. samt idag i vecka 14 + 5 t.h.:



Jag vet att det är vanligt att man känner sig icke-gravid några veckor kring den här tiden - de så kallade spökveckorna efter de kraftigaste symptomen och innan man känner fostret röra sig i magen. Men jag gillar det inte alls. Jag inbillar mig naturligtvis det värsta.

Funderar på att fejka en olycka där jag ramlat med magen rakt på något hårt och åka in akut för att få ett extra VUL.

Kommentarer
Postat av: Lilla Knyttet

Jag minns den där tiden. Det var liksom så overkligt dessutom. När är det dags för UL?

Som en tröst för magstorleken så kan jag säga att jag har en kompis som i 6:e månaden såg ut ungefär sådär. Har inte sett henne på drygt en månad, men jag misstänker att hon inte är mycket större nu heller.

2008-06-10 @ 11:43:12
URL: http://lillaknyttet.wordpress.com
Postat av: Songbird

Det skulle lika garna kunna vara en bild pa mig, ser nastan exakt ut sadar...

2008-06-10 @ 15:24:10
Postat av: Fibula

Lilla Knyttet: Nästa UL är inte förrän den 30 juni så dte är ett bra tag tills dess.. Låter bra med din kompis magstorlek =)



Songbird: Ja, vi är ju ganska exakt lika långt gångna så det var verkligen skönt att höra!

2008-06-10 @ 17:57:09
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Thibb

No worries skulle jag säga; jag är v 19+4 och ser mest ut som jag ätit lite för mycket... Kommer fortfarande i samma kläder och känner mig hemskt mycket ogravid mest hela tiden... Nu är jag ju varken läkare eller BM, men baserat på mina erfarenheter så är det bara att njuta så länge man slipper de extra kilona! ;-)) //Thibb

2008-06-10 @ 20:46:25
URL: http://ettnyttkapitel.blogspot.com/
Postat av: eludie

Så fin du, magen och ni är!

2008-06-10 @ 21:04:21
URL: http://eludie.blogspot.com
Postat av: Fibula

Thibb: Skönt att höra!

Eludie: Tack =)



Jag fick min graviditet bekräftad igår när jag skulle försöka äta en banan innan jag satte igång med matlagningen. När jag kom till halva bananen så kaskadspydde jag upp den igen.. Kändes skönt på nå vis.

2008-06-11 @ 09:19:10
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0