UL i Karlshamn

Rutin-UL idag och allt såg bra ut. Jag gjorde ju ett UL i Fredags så det visste jag ju redan iofs.. Men idag var sambon med och fick se Grodan Han tycker att det hela är än mer overkligt än vad jag tycker! Men jag tror att det var nyttigt för honom att få se Grodan "live" för att fatta.

Det kostade 20 spänn för en UL-bild så det hoppade jag över. Jag har ju några bra bilder redan och deras apparat var väl inte den bästa.. (Barnmorskan var inte särskilt trevlig heller för den delen - särskilt inte när hon fick reda på att jag gjort ett UL i Fredags.. Men jag frågade ju såväl den remitterande läkaren som läkaren som utförde ULet i fredags om jag skulle gå på detta rutin-UL idag och det skulle jag enligt dem!)

Jag träffade på en tjej i min kör som också skulle göra sitt rutin-UL idag. För hennes del var det allra första ultraljudet - ibland är det lyx att vara IVFare Jag hade ingen aning om att hon var gravid.. Jag var inne före henne så jag vet inte hur det gick för henne, men jag träffar henne på en spelning i helgen så då lär jag väl få veta.

Köpte en Vänta Barn tidning på vägen hem. Kände mig nästan skyldig på något vis, som att jag bara hittade på att jag var gravid.. Men nog är jag det! Magen växer och brösten har börjat växa igen! Nu är det dags att införskaffa ny behå igen!

Nu lyxar jag till det med en tallrik jordgubbar och vispgrädde Man måste ju tänka på att få i sig tillräckligt med järn!

Kommentarer
Postat av: Kaica

Vad skönt du har det nu. Ta vara på den tiden bland dina minnen när hösten och vintern kommer.



Jag tror det var viktigt för din sambo att få vara med om UL-et. Bra att ni tog er dit.



Jordgubbar med grädde låter jättebra för att få upp järnvärden. :)

2008-07-01 @ 12:14:26
URL: http://kaica.wordpress.com
Postat av: Anonym

Vad bra att allt har sett fint ut på ULen! Måste vara häftigt att "se" den när den är så stor. Vi ska på UL om 12 dagar. Jag börjar bli lite nervös men försöker att inte tänka för mycket på det...

Ska nog ta efter ditt jordgubbstrick!

2008-07-01 @ 23:37:52
Postat av: Fibula

Kaica: Ja, det ska jag verkligen göra. Jag använder ju bloggen som en dagbok så det är bara att gå tillbaks hit och läsa om denna tiden. Sambon håller med dig!



Anonym: Lycka till med ert UL om 12 dagar. Jag undrar dock lite vem du är... Det går inte att luska ut utifrån UL-datum.... Kanske någon från FL?

2008-07-02 @ 07:59:25
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Songbird

Hej det var jag som postade kommentaren innan, vet inte varfor min signatur inte kom med...



Kram Songbird

2008-07-02 @ 13:44:27
Postat av: Fibula

Aha, var det du Songbird! Ja, då önskar jag verkligen lycka till på ULet om 11 dagar! :-) (Jag är inne på din blogg varje dag men du skriver aldrig :-( )

2008-07-02 @ 14:26:27
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0