Vecka 15 + 3 - tvivel igen...

Vi har berättat för flera vänner nu att vi är gravida. Jag gissar att det räcker att berätta för några för att det ska sprida sig till alla.. Ibland får jag dock panik över detta och ångrar det bittert! Tänk om allt inte står rätt till med kromosomerna eller att vi får ett katastrofbesked vid screening-ultraljudet om några veckor.... Hemska tanke! Jag skulle säkert överleva (ytterligare) ett katastrofbesked på den punkten men vad jobbigt det kommer att bli att behöva förklara för alla som tror att vi fortfarande är gravida! Ibland är jag helt säker på att det är just det vi kommer att behöva göra...

Jag är som sagt i de s.k. spökveckorna just nu och ibland känner jag mig verkligen inte alls gravid. Illamåendet håller sig för det mesta borta och jag har fortfarande inte fått en en tillstymmelse till mage. På en sajt stod det att man skulle ha gått upp 2,5 - 4,5 kg i denna vecka men jag har ju gått ner!! Har iofs inte vägt mig på några veckor nu men favoritjeansen passar fortfarande nästan.. På en annan sajt stod det att man ska kunna klämma ut lite råmjölk ur brösten men det kommer ingen råmjölk hur jag än trycker och klämmer!

Min mamma berättade igår att hon vid denna tiden kunde känna fosterrörelser! Jag känner inte ett dugg! Som min kompis uttryckte det för någon vecka sedan när jag beklagade mig att jag inte kände något "Men den är ju inte större än en bajskorv och en bajskorv känner man ju inte!" Grodan ska vara kring 13 cm lång nu och det börjar ju blir större än en bajskorv så man borde väl kunna känna den nu? Dessutom ligger en bajskorv stilla och det gör förhoppnningsvis inte en Groda.

Vad läskigt detta är......

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lung o fin! Jag är i vecka 20+2 och kommer fortfarande i jeansen... OCH gick ner 4 kilo fram tills v 17 (fast de har jag tagit igen nu och 3 till...). Tids nog kommer kulan! KRAM!

2008-06-15 @ 12:19:37
URL: http://ettnyttkapitel.blogspot.com/
Postat av: Moooi

Tyckte också det var väldigt skönt när jag väl kunde börja känna Knud, men det kan nog ta ett tag ännu tyärr. Det beror mycket på var moderkakan sitter. Sitter den fram på magen så känner man visst sparkarna senare. Inte konstigt att du gått ner i vikt såsom du har kräkits. Du skall se att allt är bra. Kram

2008-06-15 @ 12:44:07
URL: http://livetdel2.blogspot.com/
Postat av: Mickis

Förstår din oro. Tror jag tog tre gravtester efter vårt positiva "bara för att kolla"... Min sambo hade lite kul åt mig... Jag tyckte det tog länge innan man kände rörelser, kommer dock inte ihåg när jag började känna.

Och ner i vikt gick jag hela tiden, tror jag gick ner drygt tio kg under hela graviditeten.



Så det jag ville säga var att alla har det så olika att det är svårt att säga vad man "ska" känna. Allt är säkert bra! Passa på att njuta om illamåendet är lättare.

2008-06-15 @ 13:45:11
Postat av: Tisalen

Jag kände inget förrän v 18



Hade ingen mage emed A förrän vid v 20



allt är nog ok ska du se

2008-06-15 @ 20:04:43
URL: http://tisalen.blogg.se/
Postat av: Maria

Lyssna inte så mycket på hur det "ska" vara. Jag kände inte ett smack förrän i vecka 22 och min moderkaka sitter bak så jag borde känna något tidigt. Nu är jag i v 24 och det är fortfarande bara lite stilla buffande ibland. Hörde om någon som inte kände en endaste fosterrörelse under hela graviditeten och det blev ett normalt barn ändå.



Så ingen oro!

2008-06-16 @ 10:29:31
URL: http://vasterut.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0