Foglossning?

Kan man få besvär av foglossning redan i vecka 13 + 0? Eller snarare tidigare? Jag har haft huggande smärtor i korsryggen på vänster sida från och till i flera veckor nu (känner det mest när vi tar kvällens promenad med hunden då dte hugger till för varje steg jag tar med vänsterbenet samt när jag ska böja mig ner för att tex sätta ner en tallrik i diskmasinen) och igår, efter att jag stått i en stel ställning på en stege större delen av dagen och målat fönsterfoder så blev det så ont att jag knappt kunde röra mig emellanåt. Sitter jag sedan en stund med vänsterbenet pressat upp mot kroppen och gärna med något i svanken så försvinner smärtan nästan helt. ..för att komma tillbaks igen nästa minut.

Låter kanske mer som en nerv i kläm..? Någon som vet hur foglossning kan kännas?

p.s. Varje gång jag börjar må illa så fryser jag... Beror det på att blodet samlas till magen?

Kommentarer
Postat av: u

Det är foglossning. Själv fick jag det runt v 10 med barn 1 och tidigare än då med barn 2. Enligt min svägerska hjälper spinning:)



u

2008-05-29 @ 13:23:29
Postat av: åsa

Jag fick foglossning tidigt jag med. Först skyllde jag allt på att jag trillat och slagit i svanskotan, men insåg sen att det aldrig tog slut och det hade övergått till foglossningar. Det är fortfarande inte över... :( Gå till sjukgymnasten direkt och få hjälp med bälte och övningar. Kram

2008-05-29 @ 22:00:40
URL: http://asaomivf.wordpress.com
Postat av: Kaica

Uff! Jobbigt! Lyd Åsas råd. Kanske fungerar med spinning också. Gör det som känns skönt för kroppen. För mycket träning kan bara förvärra foglossningen. T.ex. löpning och ridning.

Sagt av Kaica som aldrig har varit gravid, men ändå försöker att bry sig om. ;-)

2008-05-30 @ 18:14:07
URL: http://kaica.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0