Jobb-funderingar

Det var meningen att jag skulle börjat jobba igår. Eller det var i alla fall det prel.besked jag fick om jobbstartsdatum dels på intervjun och dels genom Proffice. Sent på fredag em hade jag ännu inte fått något definitivt besked och de på Proffice fick inte tag i kontakten på min blivande arbetsplats. Detta tolkade vi som att jag inte skulle börja jobba igår.. Ännu idag har jag inte fått något definitivt besked om startdatum.. (känns väl seriöst....?)

Men det är inte det mina jobb-funderingar handlar om. De handlar snarare om, liksom tidigare, vare sig jag kommer att orka eller inte. Börjar jag jobba på måndag och jobbet tar en månad att slutföra så kommer jag att jobba till en vecka innan bf. Jag har ju tidigare mått väldigt bra i min graviditet och varit helt övertygad om att jag skulle orka jobba 100% och pendla långt varje dag. Det är jag inte längre.. Inte alls.

I fredags mitt under kvällsmatlagningen (efter en dag med flyttlådepackning, bm-besök och soptippsbesök - inte stressig men med saker att göra hela dagen) fick jag en otäck smärta i nedre vänstra delen av magen. Smärtan var molande och en aning mensvärksliknande och gjorde mig helt matt och darrig i kroppen och det enda som lindrade något var att ligga på alla fyra med magen hängandes fritt neråt. Det hela var över på mindre än en halvtimme men skrämde mig ordentligt!

Igår kom jag igång med flyttpackning och lättare städning tidigt på morgonen, men redan efter ett par timmar var jag som klubbad..! Jag var tvungen att lägga mig och vila en stund och vaknade efter 2,5 timmar!! Resten av dagen var jag illamående, matt och darrig i kroppen och hade många och kraftiga samandragningar och "hugg" i nedre delen av magen. Jag börjar bli så van vid sammandragningar att jag knappt reagerar längre men dessa ville liksom inte släppa, fastän jag stannade upp och böjde mig framåt. Dessutom fick jag svagt rosafärgade flytningar vilket jag inte alls vet hur jag ska tolka..

Utöver detta så har jag börjat få problem med ryggen. Dels med foglossning som gör sig SMÄRTsamt påmind när jag har packat eller städat ett tag och dels med ryggmuskulaturen när jag sitter. Kan bara sitta mindre än en halvtimme i stöten annars värker det oliiidligt i ryggen! Men ryggproblemen känns ändå hanterbara. Det som fått mig att fundera på allvar är det som hände igår och det som hände i fredags.

Är det verkligen värt att riskera Tjorvens (och mitt eget) välbefinnande för att slita med ett tillfälligt jobb med lååång pendling som iofs skulle göra sig bra i min meritlista....? Samtidigt som vi flyttar..?! Jag har nog kommit fram till att det inte är det. Eller i varje fall att jag vill diskutera det med en läkare. Jag ska ringa min bm nu kl 10 då telefontiden börjar och be henne ordna en tid för konsultation med en läkare så fort som möjligt.

Uppdatering följer!

Fick förresten tips om denna blogg som verkar intressant: http://amningsbloggen.blogspot.com/

Uppdatering lite senare: Min bm kunde inte fixa ett samtal med en läkare i denna veckan så hon rådde mig att ringa till förlossningen, framför allt pga den otäcka magsmärtan i fredags samt de rosafärgade flytningarna igår. Så det gjorde jag och nu har jag fått en tid kl 14 idag.

Kommentarer
Postat av: Garbo

Nej du slå av på takten skulle jag göra i ditt tillstånd,bara det att du blev rådd att åka in o kolla dig e en signal god som någon för vila.



Ta det lugnt nu!

/Kram

2008-10-28 @ 13:00:18
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Stoppsladd

Håller tummarna att allt går bra på sjukan idag.

2008-10-28 @ 14:33:46
Postat av: Thibb

Wouw, ot good... hur gick det i eftermiddags? Skriv så vi vet att allt är bra!



Gällande jobb; jag jobbar fortfarande (det har inte gått så bra att vara ledig...) och är planerad att föda imorrn. Men alla är olika och får man den typ tecken du får ska man ta det på allvar och ta det lugnt!! Du kanske har kört lite väl hårt på sistone?



Hoppas allt är ok! Kram!

2008-10-28 @ 18:25:14
URL: http://www.ettnyttkapitel.blogspot.com
Postat av: Stoppsladd

Hur har det gått för dig och Rut idag?

2008-10-28 @ 18:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0