Dålig dag

Jag som de senaste månaderna har mått så fantastiskt bra i min graviditet har nu börjat få krämpor... De senaste dagarna har jag haft en gnagande, rälig huvudvärk som inte kan avhjälpas med alvedon och är SÅ trött... Är det månne järnbrist? Jag har haft bra värde de två gånger Hb't kollats men jag kan inte komma på nåt annat än att det skulle vara järnbrist. Huvudvärken och den enorma tröttheten har hållt i sig i minst fyra dagar nu och inget hjälper... Började med dubbel dos järntabletter + extra B-vitaminer igårkväll för att se om jag kan självmedicinera.

Dessutom har jag pratat med försäkringskassan om min föräldrarpenning. Jag kommer troligtvis att få TIDERNAS SÄMSTA mammapenning...... Jag börjar jobba på måndag på ett välbetalt arbete men eftersom jag varit arbetslös så länge och föräldrarpenningen räknas på de senaste 8 månadernas inkomst så lär jag bli fattig - ännu fattigare än vad jag är nu. Grodan kommer att få växa upp i enbart begagnade kläder...

Blä och blä och blä!!!

Kommentarer
Postat av: Stoppsladd

Oj då.. Dag 4 här med huvudvärk. Uppe på natten och kissar och har tillochmed huvudvärk då. Vaknar med det, och somnar med det. Dessutom sover jag som en stock. Vaknar inte av att klockan ringer. Kan utan problem sova 10-12 timmar vilket är lite tradigt, dagen blir ju så kort!



Såhär mådde jag i början av graviditeten också och då hade jag dåligt järnvärde. Undra om det är det som spökar nu och har sjunkit igen.

2008-09-15 @ 10:27:39
Postat av: Anonym

Låter ju precis som mitt skit... Jag tror på järnbrist. Jag har spenderat HELA dagen i sängläge..!! Totalt slut. Mailade just min bm för att upplysa henne om att jag ökat min Niferex-dos på eget bevåg och varför.. Får se vad jag får för reaktion imorgon bitti..

2008-09-15 @ 20:23:15
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Kattmamman (a.k.a Bridz)

Nejdå, jag har ännu sämre föräldrapennig. Jag är nämligen nollad, tjohoo vad kul det är att gå på lägsta ersättning. Eller det gör jag ju inte, jag tar inte ut ett enda öre utan lever på min man, som när det är hans tur tar ut pengar för 7 dagar/veckan och på så sätt får ganska mycket pengar.



För övrigt behöver man inte se begagnat som något sämre, utan kan se det ur en miljömässigt etisk synvinkel, så känns det helt plötsligt jättebra. Jag köper massor av begagnat trots att vi skulle haft råd att köpa nytt om vi velat, men pyttebarnkläder är inte slitna trots att de är använda så jag ser ingen anledning till att köpa nytt.



/käcka kattmamman

2008-09-15 @ 21:00:08
URL: http://BRIDZ.BLOGGSPOT.COM
Postat av: Fibula

Kattmamman: Jag håller med dig helt ang att köpa begagnat. Skrev så mest för att det skulle låta synd om mig...;)

2008-09-15 @ 22:34:16
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0