Ruttna jag

Nu har jag just ringt och berättat för arbetsgivaren där jag ska börja jobba på Måndag och t.o.m. 31 aug nästa år att jag är gravid.

FAEN vad jobbigt det kändes!!!!

Jag känner mig som en tjyv och bedragare som har undanhållit denna information..... Men det var ju inte så att jag hade något val... Hade jag berättat från början så hade jag inte fått jobbet och då hade jag snart varit utförsäkrad från a-kassan och hamnat i arbetsförmedlingens aktivitetsgaranti. Och hamnar man där är man arbetslös resten av livet känns det som..

Men FY vilken hemsk människa jag känner mig som just nu!!

Elak.

Ohederlig.


Uppdatering någon timme senare:

Jag har inget jobb att gå till på Måndag trots allt. Jordbruksverket, där jag skulle ha jobbat (genom Proffice) meddelande  att de inte längre var intresserade av mig eftersom jag är gravid. Jag har fortfarande ett avtal med Proffice till 31 aug nästa år men alltså inget egentligt arbete.

Nu känner jag mig inte ett dugg rutten längre - nu tycker jag att jordbruksverket som är en statlig myndighet är rutten. Men det är naturligtvis därför de anställer genom ett rekryteringsföretag. För att de ska kunna bryta mot lagar som stiftats för att skydda statens medborgare. En statlig myndighet. Ynkligt!

Proffice har nu rätt att erbjuda mig arbete för dagen var som helst med ett pendlingsavstånd på 1 1/2 timme enkel väg och jag har ingen rätt att tacka nej. Det kan bli jobbigt.

Kommentarer
Postat av: Tisalen

fy fan



dåligt!



skämmes t me f-n

2008-09-19 @ 20:27:03
URL: http://tisalen.blogg.se/
Postat av: Tisalen

du fattade att jag syftade på j-verket hoppas jag

2008-09-19 @ 20:28:30
URL: http://tisalen.blogg.se/
Postat av: Lilla Knyttet

Får de verkligen diskriminera bara för att de gör det via ombud? Vilka idioter de är. Man borde kunna förvänta sig bättre av dem tycker jag.



Håller med Tisalen. Skämmes! Och inte du som sagt, utan de.

2008-09-19 @ 21:36:47
URL: http://lillaknyttet.wordpress.com
Postat av: Lilla J

Men Gud! Får det ens gå till så?! Fy fan vad dåligt!!



Tur att du iaf har ditt avtal med Proffice och får lön, men fy fan för Jordbruksverket, vilka as!

2008-09-19 @ 22:09:04
URL: http://livetsvillervalla.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jag tycker förstås att det är du som ska skämmas!!

2008-09-20 @ 00:35:31
Postat av: Mickis

Usch hur de beter sig!



Hoppas att Proffice kan erbjuda dig nåt bra!

2008-09-20 @ 07:51:51
Postat av: Fibula

Tack för allt er stöd. Det värmer. Jag var i chocktillstånd och grät nästan hela kvällen igår men idag känns det lite bättre. Jag har ju trots allt avtalet med Proffice så jag och Rut slipper svälta... (även om jag kommer att få en mkt sämre lön än den jag skulle ha fått på jordbruksverket, det hade de varit smarta nog att skriva in i avtalet från början. Känns som om de har varit med om detta förut..)



Det skulle vara intressant att höra vad anonym har för argument för att det är jag som borde skämmas... Kanske borde kvinnor utan fasta anställningar (som blir fler och fler hela tiden) sluta föda barn och koncentrera sig på att arbeta? Intressant också att just den kommentaren var anonym. Men jag gissar att du är man... Alt. en kvinna som aldrig har varit arbetslös.

2008-09-20 @ 09:15:29
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Kattmamman (a.k.a Bridz)

Jag gissar att anonym är en av de personer som tycker att det är roligt att gå in i andras bloggar och skriva dumheter. Inte mycket substans i det inlägget.



Och så tycker jag att det är riktigt, riktigt dåligt av jordbruksverket. Kanske t.om. något för kvällstidningarna att skriva om?

2008-09-20 @ 22:19:54
URL: http://BRIDZ.BLOGGSPOT.COM
Postat av: Fibula

Kattmamman: Jag har mailat till Uppdrag Granskning och berätta allt.

2008-09-22 @ 11:41:38
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0