Boktips!

Jag har haft väldigt svårt för att koncentrera mig på skönlitteratur de senaste åren. Jag antingen somnar eller kommer på mig själv med att ha läst en hel sida utan att registrera ett dugg av vad där stod. Frustrerande och pinsamt. Jag älskar ju att läsa böcker! Det har jag ju gjort i hela mitt liv! Jag är ju en sån som kan försjunka i en god bok i favoritfåtöljen och många timmar senare förvånat märka att det börjar bli mörkt ute.

Men det var då det... Nuförtiden somnar jag så fort jag tar en bok i mina händer. Som substitut har jag börjar läsa mammas och pappas gedigna bibliotek av Illustrerad Vetenskap (vilket inte är fy skam) men jag saknar bokläsandet!

Jag tror dock att jag har kommit på ett knep för att lura mig själv. Jag läser dokumentära böcker! Det är sannerligen inte alla dokumentära böcker som lyckas fånga mitt intresse men en och annan gång hittar jag små guldkorn! Som igår! Annika Lantz 9 1/2 månad! Jag har bara läst till sida 43 men redan skrattat högt och känt igen mig sammanlagt minst 43 gånger!


Några citat från boken hittills:

"Sara påpekade också att jag skulle komma ihåg att raka benen innan förlossningen. Som om jag ens skulle nå ner till knäna. Men jag ska försöka, det känns viktigt att vara nyrakad när man ligger där och bajsar på sig."

"När jag hängt tvätten smörjer jag in händerna med min nya handkräm. Den är vattenresistent. Det berättade expediten med en glädje på gränsen till det imbecilla när jag köpte den. Men det kanske var för att skyla över den pinsamma tystnad som uppstod sedan jag avslöjat att jag ibland använder min kroppslotion i ansiktet. Wow! Sa jag - vattenresistent!"

"En natt drömde jag att jag födde Leif Pagrotsky. Med kostym och allt. Och det var konstigt, men mitt i all förlossningssmärta, värk och analtryck kunde jag ändå känna hur det stack till av slipsnålen när den passerade dom inre blygläpparna."

"Och när Robert Gustavssom som sadistisk psykolog i "Tips från coachen" hävdade att Anders S Nilsson känner sig övergiven när han bajsat så var jag osäker på om vattnet gick eller om det bara var vanlig inkontinens."

"Det är konstigt nog svårt att få ett entydigt svar på varför samlaget skulle sätta igång förlossningsprocessen, men som tur är behöver man ju inte direkt vara överläkare för att fatta att det helt enkelt handlar om integritet; ""Ojsan, här kommer pappas penis igen - this place ain't big enough for both of us"" Nu verkar det inte som om vår ofödda bebis kan engelska, så han stannar tydligen ett tag till."

Läs den!

För övrigt är det sista dagen på min arbetslöshet. På måndag börjar jag jobba igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0