Nyheter

Tjorven har gjort en del rejäla framsteg i sin utveckling de senaste dagarna.

  • Hon tittar på sig själv i spegeln - länge. Tidigare har spegelramen varit det mest intressanta. (Hon har även tittat på sig själv på film i mammas mobiltfn men stort intresse, sammanlagt i över en kvart!)
  • Hon kan vända sig från ryggläge till sidan!
  • Hon har förstått att hennes händer kan påverka sakerna som hänger och dinglar i babygymet. (Sen kan hon inte riktigt gripa tag ännu men hon försöker verkligen med målmedveten blick.)
Igår försökte hon dessutom vissla (men det får inte stå på framstegslistan eftersom hon inte kan det ännu..)! Jag går jämt omkring och visslar hemma och så klart försöker hon härma det :-) Själv kunde jag vissla vid 6 månaders ålder. Vi får väl se om hon klår mig ;-)



Perioden med skrik och vrål verkar vara över! Idag är det sjätte dagen med gott humör! Konstigt nog (nej, kanske inte..) så har denna period känts betydligt kortare än den skrikiga perioden. Jag är tacksam för var dag!! Det är nog Tjorven också.

Igår var vi på ett föräldrargruppsmöte på bvc med ca 10 andra mammor (+ 1 pappa). Jag är inte alls bekväm i såna där sittairingochprataomsigsjälva-grupper. Men det kan kanske bli kul för Tjorven framöver när hon börjar intressera sig mer för andra bebisar. Framöver ska vi dessutom prata om bebismatlagning och bebissjukdomar och annat som kan vara bra att veta så jag tänker fortsätta att gå dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0