Positivt tänkande

Igår började jag med att bara ta en dos Suprefact om dagen. Det kändes lite vemodigt då jag ju mått så bra av Suprefacten. Suprefacten är min vän och nu får jag bara träffa henne hälften så mycket (Oj! Nu lät jag tokig igen..).


image14

Skämt åsido så mår jag faktiskt inte lika bra psykiskt längre. Det kan bero på att jag är arbetslös och inte har tvingat mig till sysselsättning på sistone. Tidigare har jag gått och jobbat (gratis) hos en hantverkare dels för att sysselsätta mig själv så att jag inte skulle börja få dåligt självförtroende som arbetslös och obehövd, dels för att lära mig hantverket. Nu har jag inte gjort någonting på en vecka och två dagar. Förutom att gå på anställningsintervju, blogga, surfa på familjeliv.se och plocka svamp. Börjar känna mig värdelös... Jag försöker hålla humöret uppe genom att hitta anledningar till att skratta så mycket som möjligt. Till och med icke spontana skratt utlöser kemikalier i hjärnan som gör att man mår bättre. Här är ytterligare ett exempel på vad jag kan skratta hejdlöst åt om jag är på rätt humör:


image15


Tyvärr är jag inte på det humöret idag...

Torsdagen den 4 oktober ska jag börja injicera Gonal F. Detta hormon ska hjälpa min kropp att producera många fina ägg som de ska plocka ut för provrörsbefruktning ca två veckor senare. Jag har varit orolig för det där med äggplockning eftersom det onekligen låter väldigt obehagligt. Men mina kompisar på familjeliv.se har försäkrat mig om att det inte alls är särskilt farligt. Mitt intellekt tror på dem men inte min livmoder....


image16


Nu måste jag se om jag har Photoshop på den här datorn. Jag ljög på min anställningsintervju och sa att jag kunde det programmet så det är väl säkrast att jag lär mig det........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0