Falskt alarm


Idag trodde jag faktiskt att det var på gång! Fick kraftiga förvärkar (antar jag att det var...) under någon timme eller två idag efter en liiten runda på stan. Men nu har det försvunnit igen och jag har bara ont i halsen... Det var en slags smärta som inte liknade någon annan smärta jag tidigare känt. ...samtidigt som det påminde väldigt mycket om mensvärk. Jag blev trött och lugn av smärtan och jag kände mig koncentrerad på nåt sätt. Jag antar att det måste vara så ungefär, fast gånger 10 värre (inte mer hoppas jag för då dör jag) som det kommer att kännas när det sätter igång på riktigt... Ser nästan fram emot det nu. Det som jag har varit livrädd för hela livet...

Dessutom har jag varit på pedikyr för första gången i mitt liv idag! 400 spänn för att någon filar hälar och klipper tånaglar på mig... Lite utkastade pengar enligt min mening men nu har man provat det! (tilläggas bör att jag har väldigt lättskötta fötter) (och att det var en försenad födelsedagspresent från min mamma som har väldigt svårskötta fötter).

Imorgon ska jag på UL och CTG på obstetriska avd. Det ligger (lämpligtvis) i direkt anslutning till förkossningen (Haha! Vilken Freudiansk felskrivning!! Ni förstod vilket ord jag egentligen var ute efter..). Man kanske borde passa på att gå på ett litet studiebesök då..? Jag tror iofs inte att man får det på fredagar men isf tänker jag utnyttja min "elaka-ex-svägerske-kontakt". (Jag har f.ö. skrivit i mitt förlossningsbrev att jag inte vill att hon är min barnmorska under förlossningen. Hon är dessutom ledig på Lördag när jag tänker föda ).

Undrar just vad som är på gång med Kattmamman.... Hon har inte bloggat idag....


Kommentarer
Postat av: Kattmamman (a.k.a. Bridz)

Fast jag har ju kommenterat i din blogg ju ;-)



På ett eller annat sätt kommer det att framgå av min blogg om vi åkt in till sjukhuset, jag lovar.

2008-12-05 @ 00:03:46
URL: http://bridz.blogspot.com/
Postat av: Fibula

Attan också! Jag som trodde.....

2008-12-05 @ 00:18:17
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Kattmamman (a.k.a. Bridz)

Sitter du också uppe mitt i natten?



Nu ska jag försöka sova igen. En viss liten son kommer nämligen att väcka mig tidigt precis som vanligt. Han har inte läst i de där böckerna där det står att den som är gravid ska få vila.



Ska vi satsa på att föda barn i morgon båda två?



God natt.

2008-12-05 @ 00:27:20
URL: http://bridz.blogspot.com/
Postat av: Fibula

ja, det visade sig vara svårt att somna idag.. Jag som ska upp tidigt imorgon... Antagligen inte lika tidigt som din sov vaknar dock.



ja, vi satsar på imorgon! Jag börjar bli otålig!!



Go' natt

2008-12-05 @ 01:11:16
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0