Jordbävning!

Vid 06.22 vaknade jag av att huset skakade och garderoberna vibrerade ljudligt! Många tankar hann fara genom huvudet men eftersom jag varit med om ett jordskalv i Grekland en gång i tiden så visste jag ju egentligen vad det var. Jag blev inte direkt rädd men lite stressad blev man allt! Efter lite googlande nu på morgonen fick jag reda på att det var ett skalv på mellan 4,5 och 5 på Richterskalan (!!!) med epicentrum mellan Ystad och Tomelilla.

Lilla Tjorven sov lugnt igenom hela skalvet (liksom sambon - han skulle inte vakna om så en ångvält körde precis förbi honom!). Djuren reagerade konstigt nog inte heller.

Tjorven har för övrigt sovit väldigt bra de två senaste nätterna! Jag har fått näst intill normalsömniga nätter :-)

Kommentarer
Postat av: Dante

Ja, det var minst sagt omskakande! Vår hund blev lite rädd och for upp hon också. Jag blev ju så rädd att jag började må illa och fick förvärkar... Obehagligt var det.

2008-12-16 @ 10:05:54
URL: http://dante.bloggagratis.se/
Postat av: Knasokalas

Nämen, har du också varit med om ett jordskalv i Grekland? Var det månne 1999? Då var jag i Grekland. Fasen vad läskigt det var.



Grattis till den lilla sömntutan. Har ni det bra?

2008-12-16 @ 12:19:33
URL: http://knasokalas.blogspot.com/
Postat av: Fibula

Moooi: Ja, något sådant var det iaf.. Mitten eller slutet av 90-talet. Vi har det bara bra! Jag blev just nerspydd så till den milda grad att jag fick ta en dusch samt byta lakan...

2008-12-17 @ 01:49:09
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0