Tacksam

Idag har flera av de bloggvänner jag läser regelbundet skrivit om den oändliga sorgen och insikten om att de kanske aldrig någonsin kommer att få biologiska barn. Bara tanken på detta får mig att börja störtböla! Det känns så otroligt nära att jag vore en av dem. Jag är bara i vecka 18 + 1 så mycket kan hända ännu...

Ibland känns det orättvist att just jag lyckades bli med barn mha icsi när många andra inte lyckas. Varför jag och inte ni..? När dessa tankar kommer tänker jag till och med ibland att det hade varit lättare att hantera att jag var en av de som inte lyckades. Trots att jag inte känner er personligen. Jag känner mig skyldig på något vis... Som sagt: varför jag och inte ni?

Och samtidigt är jag ju naturligtvis så oändligt tacksam och lycklig över att jag lyckats bli gravid! Trots att jag inte är det minsta religiös så känns det ibland som ett mirakel. Jag är tacksam över att jag inte är en av dem som nu sörjer oerhört för att det inte lyckats..

Jag älskar att vara gravid! Jag njuter av att magen nu börjar synas och att folk så försiktigt börjar titta och vissa vågar till och med fråga om jag kanske är med barn..? Alla andra bekymmer i livet har plötsligt blivit bagatellartade för nu är jag ju gravid!

Det känns som att jag borde göra något för att visa min tacksamhet för livet. Men vad?

Kommentarer
Postat av: Kaica

Det är ett mirakel att vara gravid och jag är glad att du mår så bra under din graviditet.



Hmm... Vad göra för att visa tacksamhet? Det gör du redan med råge! Dels för att du har din fina blog och dels för att du sprider sådan värme omkring dig. Din omtanken har tröstat och peppat många. Jag är en av dessa som gillar dig och din blog skarpt. Stora kramen, Kaica

2008-07-04 @ 09:43:03
URL: http://kaica.wordpress.com
Postat av: åsa

Försök njuta! Jag hade också dåligt samvete när jag blev gravid istället för de som kämpat längre, och det var först efter att ha förlorat Skalbaggen så insåg jag hur otroligt dumt det dåliga samvetet var. Vi sitter i samma båt i slutändan så njut!! Lättare sagt än gjort, men försök. Stor kram

2008-07-04 @ 09:47:59
URL: http://asaomivf.wordpress.com
Postat av: Fibula

Gud... TACK för så fina ord, Kaica

2008-07-04 @ 09:49:20
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Thibb

Ååh, jag kände precis likadant, känner fortfarande så emellanåt, det är så orättvist alltihop. Å samtidigt är man ju glad för sig själv å så känner man sig skyldig för det liksom... Men försök njuta, hoppas för alla andra och sprid styrka! Kram!

2008-07-04 @ 09:57:04
URL: http://ettnyttkapitel.blogspot.com
Postat av: Kajsa Gavelius

Oj, läste bara ditt inlägg om treo då jag hamnade där via google, men grattis att du lyckats bli gravid iaf =)!!!!



Men artikeln om treo som jag kommenterade tidigare är ändå mycket intressant =)!



Mvh

/Kajsa

2008-07-07 @ 13:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0