Vecka 21+0

Igår var jag på rutinbesök hos barnmorskan. Allt såg bra ut. Hjärtljuden låg på 144 slag vilket är lite högt men ändå inom ramarna för vad som är normalt. Jag hade gått upp tre kg sedan sist, då jag var i vecka 14, vilket också var lagom. Jag fick ta en blodgruppering till eftersom jag tog det senaste i Skåne. Tydligen är det vattentäta skott mellan de olika landstingen...

Funderade på att köpa någon olja att smörja magen med så att man förebygger bristningar men kom fram till att det är alldeles för dyrt!! (Jag är en sån som inte lägger pengar på smink och sånt - köper min mascara på ICA) Åtminstone med mandelolja och någon E-vitaminolja som jag hittade i ett parfymeri. Borde funka lika bra med olivolja eller vad tror ni? Någon som har tips?

(Kl. 14 ska jag till veterinären akut med en av mina katter som kissade blod idag........)

Kommentarer
Postat av: Maria

Helt vanlig babyolja ska funka lika bra har jag hört! Babyolja finns på välsorterade Ica och Coop. Har även hört att bristiningar är genetiskt och inget man kan göra så mycket åt, men jag vet inte. Lycka till!

2008-07-24 @ 11:19:59
URL: http://vasterut.blogspot.com
Postat av: Moooi

Härliga nyheter! Både om värmepannan och allra mest om liten i magen såklart. Jag smorde magen med Bodybutter från Body Shop (kakao) hela graviditeten och inte en endaste bristning (fast som ovanstående säger har jag också hört att det hela är genetiskt och hormonellt betingat och inte har det minsta med smörj att göra) Fick den i present och vet inte vad den kostar, men kanske är den överkomlig.

2008-07-24 @ 19:19:02
URL: http://livetdel2.blogspot.com
Postat av: Fibula

Tack för tipsen. Min mamma fick tydligen inga bristningar trots att hon inte smorde sig så är det genetiskt så har jag ju bra förutsättningar!

2008-07-25 @ 09:19:19
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: gogetlife

Jag KÖPTE bodybutter på Bodyshop men tyckte det luktade illa.... så det blev inga produkter alls - och inga bristningar!!!!

2008-07-25 @ 20:27:35
URL: http://gogetlife.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0