Foglossning eller inte..?

Detta svaret fick jag från min bm efter att jag mailat och beskrivit mina smärtor på baksidan av bäckenet och i vänster ben.


Verkar mer som en nerv om det strålar utmed lårets baksida.
Du har väl inte något foglossningsbälte. Ibland kan alltså dessa orsaka ischias
då de trycker just på nerven.

Finns inte så mkt att göra - det kan komma och gå.Ibland får man korta av
promenader etc.

Foglossning - nja - det är ganska sällan det kommer så här tidigt.



Är inte detta svaret lite nonchalant..? Enligt både flera kommentatorer här och några FL-vänner så kan foglossning visst te sig på detta sättet..

Idag ska jag ringa till min naprapat som jag har stort förtroende för och fråga vad han tror. Uppdaterar efter det.

Kommentarer
Postat av: Lilla J

Hmm, jo lite nonchlant lät det allt. Och foglossning kan visst komma tidigt!



Och om det nu är ischiasnerven som är ikläm finns det VISST ngt man kan göra! Man kan stretcha sätesmusklerna på rätt sätt, önskar jag kunde visa dig hur!



Hoppas naprapaten kan hitta en lösning!



Kram

2008-06-04 @ 13:27:02
URL: http://livetsvillervalla.blogspot.com/
Postat av: Garbo

ischiasnerven kom tidigt ikläm på mig och inte blev det lättare ju längre jag gick,hade till slut så ont så jag hade mera ont av den än av förlossningen!



Jobbigt gumman.

Sjukgymnastik tidigt är rekomendationerna.

/Kram

2008-06-05 @ 08:57:13
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Frida

Hej! Jag tänkte faktiskt ischias när jag läste vad du skrev i ett annat inlägg. Jag har alltid haft mer eller mindre problem med min ischias-nerv men under graviditet blir det värre. Den smärtan går från en sida av ryggen, ner i skinkan och benet. Min sitter på höger sida. Som en strålande smärta, beskrivs det bäst. I slutet av min sista graviditet fick jag som ryck i ischiasen så benet bara vek sej under mej. Föll ihop helt en gång. Läbbigt! :)



Sen kan ju inte jag veta om det är det du lider av, såklart. Men jag har aldrig haft foglossning som känns så. Min foglossning har bara suttit i ljumskarna.

Men klart man kan ha foglossning så här tidigt i en graviditet, det har jag haft och säkert många andra!



/Frida

2008-06-05 @ 10:55:02
URL: http://www.fluffig.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0