Treo

Jag har haft en gnagande, rälig huvudvärk de senaste dagarna som inte vill ge med sig. I helgen när jag var hemma hos mina föräldrar kollade jag i medicinskåpet för att se om det fanns någon värktablett som jag kunde ta. På Treoröret läste jag Bör undvikas av den som försöker bli gravid eller är gravid. Denna varningstext har inte funnits på Treorör tidigare! Och jag har googlat som en galning för att hitta någon info om att acetylsalesylsyra skulle kunna påverka chanserna att bli gravid negativt men inte hittat något. När jag frågat läkare om det så har de svarat lite lojt att jag kanske bör undvika värktabletter..

Jag har i många års tid tagit Treo varje dag pga huvudvärk! I perioder kunde jag ta upp till 6 Treo om dagen! När jag inledde IVF-behandlingen drog jag visserligen ner på Treointaget kraftigt men jag tog ju fortfarande Treo nästan dagligen... Jag tog till och med Treo nu senast när jag ruvade på Grodan!

Tankarna har alltid funnits att Treo kanske inte skulle vara så bra att ta när jag försökte bli gravid men eftersom jag inte hittade någon info om det så var motivationen att sluta inte tillräcklig... Så är det med ett beroende...

Oj, vad det känns jobbigt nu när de uppenbarligen har konstaterat att det faktiskt påverkar chanserna negativt! Tänk om det är mitt onödiga JÄVLA Treointag i alla år som har orsakat att vi inte blivit gravida...

Så bortkastat...............

Kommentarer
Postat av: Kajsa Gavelius

Hej! Läste ditt inlägg om treo...

Jag och min sambo försöker med bli gravida, och då jag precis som du läste det om att biverkningar att kan försvåra en graviditet så blev jag lite orolig, men då sökte jag på detta på nätet och snubblade över en artikel i aftonbladet som dock lugnade mig lite.

Vi ska väl försöka med en IVF snart trots att vi bara försökt i drygt ett halvår, men detta pga andra orsaker.

Men i artiklen står det iaf om just IVF och treo. Läs så får du se vad du tror... Verkade lite lugnande för mig iaf... Dock borde man sluta när man väl får det extra lilla strecket som visar att man är gravid =)!



Hoppas artiklen hjälper dig lite iaf! Den hjälpte mig iaf!



Ha det så bra!



Mvh



/Kajsa Gavelius



kajsa[email protected]



Här är artikelsidan:



http://www.aftonbladet.se/foraldrar/graviditet/article219730.ab

2008-07-07 @ 13:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0