Nytt tillväxt-UL och nyckelöverlämning

Idag på tillväxt-UL nr 2 var Tjorven 7% större än normalt för sin "ålder". Läkaren tyckte att det var lite mysko att förra läkaren vid tillväxt-UL nr 1 kunde få det till att hon då var 14% för liten.. Men men..! Det är ju bra! Däremot hade jag fortfarande för lite fostervatten och ska därför tillbaka till ett nytt UL om 2 veckor. När jag berättade om det för en kompis så sa hon typ "Aj, aj... Torrförlossningar är inte så trevliga" med en lidande min. Jag tror INTE att jag vill veta mer om det................ Den dagen - den sorgen!

En av mina FL-kompisar som också blev med barn på RMC i Malmö fick sin skorpa häromdagen! Jag läste den långa förlossningsberättelsen först idag och det var både en fantastisk och skrämmande berättelse om smärta och glädje! (Jag grät så klart konstant när jag läste den..) STORT GRATTIS till dig Miabjörn och även pappa Bobbibjörn!!

Idag har vi även lämnat över vårt gamla hus rent formellt. (De nya ägarna fick en nyckel redan i mitten av veckan för att vi ändå hade flyttat och städat klart och för att de skulle måla och tapetsera en massa). Det känns JÄTTESKÖNT att släppa det kapitlet av livet!

Hälsningar Fibula som fortfarande "tjuv-surfar" på någon grannes trådlösa oskyddade internet.

Kommentarer
Postat av: Tisalen

Kan inte förstå vad mängden fostervatten skulle göra för skillnad under förlossningen - fostervattnet åker ju ut (av sig själv eller att ngn tar hål på hinnorna) innan krystarbetet i alla fall...så i så fall är ju alla förlossningar torra...eller vad var det som ajg inte forstod?

2008-11-15 @ 17:44:28
URL: http://tisalen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tisalen: Jag har också funderat och kommit fram till samma sak. Verkar konstigt..

2008-11-16 @ 19:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0