På gång?

Idag har allt känts annorlunda. 1 vecka och 1 dag innan beräknad förlossning. Jag var uppe tidigt för ett tillväxt-UL nr 3 efter en natt med mycket vakentid. Dagen började med ett kraftigt illamående lagom till frukost. Jag som annars älskar bregott fick skrapa av allt smöret igen för att överhuvud taget få i mig något. Väl i väntrummet (där jag blev lite bortglömd och fick vänta i trekvart på mitt UL som bara visade helt normala värden denna gången, både vad gäller Tjorvens storlek och mängden fostervatten) så började Tjorven dona i magen något alldeles förskräckligt! Sen har det fortsatt så i princip hela dagen, särskilt när jag suttit still och särskilt mycket nu ikväll. Hundpromenaden som ju brukar generera sammandragningar i vanliga fall men som inte gjort det den senaste veckan eller så var en enda lång smärtsam sammandragning (förvärk?) av varierande intensitet. Och så har jag känt mig konstant bajsnödig trots att tarmen är tömd flera gånger om idag.. Dessutom har jag nästan hela dagen haft en sprängande huvudvärk. Huvudvärk har jag annars inte haft under hela graviditeten.

Just nu är Tjorven lugn igen, huvudvärken nästan borta och jag har inga sammandragningar men något är definitivt annorlunda. Kanske rentav på gång?

Hjälp.

Kommentarer
Postat av: Moooi

Oj, spännande! Men du, får du mer huvudvärk måste du gå och kolla blodtrycket.



Kram

2008-11-29 @ 09:39:39
URL: http://livetdel2.blogspot.com/
Postat av: Dante

Men vad spännande! Nu måste du (måste och måste, men du får ju gärna...) uppdatera ofta så vi vet om du är hemma eller inte. Det kommer gå strålande bra detta! Snart får ni träffa Rut! :-D

2008-11-29 @ 09:52:20
URL: http://dante.bloggagratis.se/
Postat av: bonnie

Börjar onekligen närma sig. Huvudvärken kan ju också vara att du haft så mycket att stå i med sista tiden.

2008-11-29 @ 10:46:57
Postat av: Fibula

Moooi: blodtrycket ja, det kanske jag borde kolla. huvudvärken håller i sig... blä!

2008-11-30 @ 00:10:48
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0