Uppdatering

Igår fick jag så ett samtal från Proffice. De har inget jobb till mig för tillfället. Mycket pga att jag bara kommer att kunna arbeta ett par månader för att sedan föda barn. De skulle kunna sätta mig tillfälligt på kundtjänst på ett stort företag i Malmö om de vill vara jävliga (och jag skulle kunna fajtas med dem och hävda att det blir mer än 1 1/2 timmes pendlingsavstånd enkel väg) men det gör de inte..i nuläget iaf. Planen är istället att de ska försöka hitta något i Blekinge/Smålandsregionen. De sa att det troligtvis skulle ta några veckor att hitta något... Alltså är jag arbetslös ett tag till fastän jag är anställd.....

För många skulle detta säkert låta som den ultimata dealen - att gå hemma och få betalt, men jag vill ju bara jobba!! Jag är så trött på att bara vara hemma utan att känna mig behövd och utan att få någon som helst social stimulans!! Den som inte har varit arbetslös i så långa och återkommande perioder som jag har varit i mitt liv kan omöjligt förstå vad det gör med ens själ. Jag förbannar de val jag en gång gjorde i mitt liv som baserades nästan enbart på hjärta och en väldigt positiv och bekymmerslös inställning till livet!

Det som kändes väldigt bra med samtalet igår var att de inte är sura på mig. De vet ju att jag har all laglig rätt på min sida men de kunde ändå välja att se det på annat sätt. De beklagade snarare min situation och var väldigt upprörda på jordbruksverket. Det enda de hade att säga var att jag kunde ha berättat det tidigare så att de hade fått större möjlighet att diskutera saken med jordbruksverket. Min tanke var ju snarare att jag inte borde ha berätta alls utan bara åkt och börjat jobba och sedan tagit det därifrån. Men det sa jag inte till dem. Jag vet inte vilket som hade varit bäst...

Idag ska jag klippa gräset med vår motorgräsklippare som saknar framdrift så man måste gå och putta runt den på ca 2 000 kvm gräsmatta! Allt för att irritera Rut därinne så mycket att hon kommer ut i förtid. Tänk vad mycket enklare saker och ting hade varit om hon hade kommit ut ganska snart snarare än om 2 1/2 månad som hon är beräknad till. Då skulle jag kunna vara mammaledig 5-6 månader och sen skulle jag kunna börja pendla till ett jobb genom Proffice i Malmö eftersom vi då har flyttat till ett pendlingsavstånd på mindre än 1 1/2 timme.

Kommentarer
Postat av: Kaica

Förstår din tristess och önskar att Jordbruksverket verkligen får ögonen på sig. Tänk om någon kunde skriva en artikel i någon av de större tidskrifterna hur könsdiskrimerande myndighet Jordbruksverket är. Det är ju ändå 2008. Är det bara bondläppar från 1800-talet som jobbar där? De som tycker att kvinnor endast gör sig bäst framför spisen. Suck! Nu kanske jag var hård i orden, men jag börjar faktiskt undra vad det är för människor som jobbar med nyanställningar där.



Hoppas det löser sig med jobbsökandet. Ja, det vet jag att det gör.

Jag hoppas också att Rut håller sig kvar ett gott tag till i din mage. Oavsett gräsklippning eller ej. ;)

Kram, Kaica

2008-09-24 @ 21:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0