Babysim

Det var ju väldigt skojigt med babysim! Fast jag tror nästan att jag tyckte det var roligare än vad Tjorven tyckte.. Inte för att hon var missnöjd eller så utan hon accepterade den nya situationen med ro och blev bara lite ledsen en gång när jag hällde vatten i ansiktet på henne. Annars tittade hon sig mycket omkring på de andra bebisarna och verkade inte tycka att det var konstigt att vistas i vatten.

bilden är borttagen


Bebisarna fick "simma" mest på mage och lite på rygg och så skulle man som sagt hälla lite vatten i ansiktet på dem för att vänja dem vid vatten i ansiktet. När jag sträckte mig för att ta en vattenkanna att hälla med råkade jag doppa Tjorvens ansikte i vattnet så övningen kändes lite överflödig för vår del... Till sist sjöng vi en sång med rörelserna plaska, sparka och hoppa i vattnet. Bebisarna då alltså. Sen var lektionen slut.

Lite meckigt var det ju att duscha oss båda efteråt. Jag hade bilstolen med mig in och utan den hade det gått sämre. Det fanns små bord där man kunde lägga sin bebis när man duschade henne och hade där inte varit så många samtidigt så kunde jag ha duschat mig själv där också. Istället så fick Tjorven sitta och titta på sin mor från bilstolen när hon duschade i en annan dusch.

Ännu meckigare var det faktiskt i omklädningsrummet där det fanns alldeles för lite plats för att klä både sig själv och ett spädbarn (som man f.ö. fick lägga på golvet vilket kändes sådär..). Särskilt när det kom andra männsikor och ville klä om vid skåpen runtomkring.

Men kul var det! Längtar redan till nästa vecka!

Kommentarer
Postat av: lillawi

Vad skoj! Babysim är bara en avlägsen ouppnåelig dröm för en tvillingmamma som mig - men det verkar onekligen som ett förstklassigt myspys med sin lilla juvel!



lw

2009-02-25 @ 22:01:22
Postat av: Fibula

Nej det förstår jag. Lite trist ju.. Hur gjorde du med förstabarnet? Gick ni då?

2009-02-26 @ 07:40:17
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: lillawi

Näej faktiskt inte, då gjorde jag lite andra grejer - babyrytmik, mamma/babyjympa, babysång. Men simmet verkar kul!



lw

2009-02-27 @ 10:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0