:-)

Igår skrek hon knappast alls! Jag åt mer laktos än vanligt (var på våffelbjudning och det var glass till våfflorna och vanlig mjölk i kaffet) och vi hade dessutom vitlök i kvällsmaten (står på "koliklistan"). Det som var annorlunda igår (förutom att hon fick dubbel dos semperdroppar) var att Tjorven sov nästan hela dagen så nu tänker jag tro att skriket är trötthetsrelaterat. Ju tröttare desto mer skrik.

Nu ska den nya teorin testas och jag ska börja äta åtminstone bregott igen.

Nu vaknade hon visst :-)

Uppdatering: på väg till lillan upptäckte jag att jag torrkokt mjölkpumptillbehören igen!!! För femte eller sjätte gången..... Snart bränner jag ner hela huset!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Måste bara säga att det känns så bra att läsa om en provrörsbefruktning som lyckades!:)

All lycka till er!:D

2009-01-15 @ 12:19:29
URL: http://waiting4u.devote.se
Postat av: Jenny

Det är en liten staffe vi har, eller rättare sagt en staffordshire bullterrier!:) Såg en bild på eran vovve, tyckte nästan det var en staffe först.

2009-01-15 @ 13:11:01
URL: http://waiting4u.devote.se
Postat av: Hon Som Bloggar Igen

Håll "koll" på Rut hela TRE dagar efter att du ätit ngt med mjölk i. Min dotter var/är allergisk, men reagerade sällan förrän andra eller tredje dagen.

Det är tydligen vanligt enligt allergiläkaren. Alltså kan mamman lätt äta något med laktos utan att barnet påverkas SAMMA dag, och TRO att allt är bra. Och tre dagar senare förstår man inte varför hon skriker. Så försök hålla koll ett par dagar till, så att du verkligen kan utesluta det.

Jag hoppas att Rut inte är allergisk, och att hon sover sött snart!

2009-01-17 @ 20:22:07
URL: http://jagbloggarigen.blogspot.com/
Postat av: Fibula

Jag är numera ganska övertygad om att Rut inte är laktosintolerant. De senaste två dagarna/kvällarna/nätterna har hon knappast skrikig alls (igen) och har hon varit ledsen så har det varit gråt, inte besinningslöst skrik. Samtidigt har jag inte kunnat hålla laktosfri kost pga olika fikor och bjudmat.

2009-01-19 @ 11:51:47
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0