Lite nytt..

Idag fyller Tjorven 25 veckor! Det firar vi med ett inlägg med lite senaste nytt!

  • Tjorven fortsätter att sitta själv som om hon aldrig gjort något annat. Ligger hon på mage förflyttar hon sig med en respektabel hastighet bakåt. Det gäller att börja hålla lite koll..
  • Hon ÄLSKAR alla våra husdjur - när någon av dem är inom synhåll blir hon SÅ lycklig (ett säkert kort när hon är tjurig alltså)! Hon skrattar och ler, sträcker sig efter dem och spänner kroppen som en fjäder. Och när jag ropar deras namn så vänder hon sig ibland mot mig och ler/skrattar/glädjetjuter och tar på min mun som om hon ville säga "Ja, just så. Ropa igen. Få dem att komma hit!".
  • Hon börjar försöka härma ljud ibland tror jag. En gång när jag som hastigast gick förbi henne i sittern och sa "Hej, hej" som jag brukar så hörde jag bestämt ett "He, he" i samma tonläge som jag använde. Tror jag i alla fall...
  • Vi har tagit ur liggdelen ur vagnen. Det känns vemodigt - min allrasötaste lilla flicka börjar bli stor...


  • Hon börjar tröttna på havregröt verkar det som. Vill inte alls äta upp hela portionen till frukost nuförtiden. Gapar inte ordentligt med munnen och blockerar skedens väg in i munnen med tungan. Vi får kanske prova risgröt i stället?
  • Smakad mat är nu: potatis, morot, palsternacka, havregröt, banan, äpple, glass, bregott, philadelfiaost, vanlig ost, vispgrädde, negerboll, gurka, rucolasallad, creme fraiche, torskfilé, kaffe (bara pyttelite!), pasta, jordgubbssaft, majsbröd, rågbröd... (Kommer inte på mer just nu - fyller kanske på listan efter hand)
  • Vi kan ännu en gång konstatera att smaken är som baken. Tjorven har fått clownbyxor och ett väldigt smaklöst tillhörande hårband i present. (Vad är poängen med hårband till bebisar utan hår egentligen...?) Inte snyggt tycker vi!

Är det verkligen någon som tycker att dessa kläder är fina?



  • Jag har burit Tjorven på ryggen i bärsjalen för första gången. Det var läskigt och jag trodde hela tiden att hon skulle trilla ur men Tjorven trivdes och somnade sött. Vi ska nog prova det fler gånger..



Till sist något som kanske inte är så nytt men som ändå måste berättas. När Tjorven hade fötts så var jag smalare än jag varit på riktigt länge. Eftersom jag sedan helammade och man alltid har hört att kilona formligen rasar av en när man ammar så tänkte jag att "nu är det bäst att man äter ordentligt så att man inte försvinner helt..". Så jag åt något kexchoklad, nån Tip Top och en eller ett par negerbollar om dagen samtidigt som jag fick smått dille på havreknäcke med massor av bregott och goda ostar som man inte fick äta under graviditeten!

Jag kan nu konstatera att det var en felaktig strategi.. Nu kommer jag knappt i mina jeans som var för stora när Tjorven fötts och jag går helst omkring i mina mammabyxor eftersom fetmamagen då kan hänga fritt... Tänk på detta ni som läser detta och som ännu inte har fött!

Kommentarer
Postat av: Thibb

Oj, vad det händer grejor! Spännande!



Och jag skrattar när jag hör om dina byxor! Tyvärr har jag gått på samma nit, och förutom att häcken hänger i knävecken (också ett resultat från graviditeten) så har både den och magen antagit nya (större...) proportioner...



Men tänk så gott det är med ett kexchoklad till kaffet. Och chokladpudding till kvällsfikat. Och grädde funkar tydligen till allt...



Snart blir det nya bullar (läs INGA BULLAR ALLS!!!)

2009-05-22 @ 12:01:44
URL: http://ettnyttkapitel.blogspot.com
Postat av: Kattmamman (a.k.a. Bridz)

En av de andra mammorna i min mammagrupp klär alltid sin dotter i kläder av samma snitt som ni fått i present. Hon (dottern) har alltid matchande hårband i sitt obefintliga hår... Inte så fint tycker jag.

2009-05-22 @ 12:17:32
URL: http://kattmamman.wordpress.com/
Postat av: Dante

Det är väl fint med prickiga byxor?! Fast Elvispen skulle haft en prickig hatt istället för hårband.

hehe



Tjorven kan använda dem som målarkläder, då syns det ju inte om hon skvätter färg på sig!

2009-05-22 @ 19:19:28
URL: http://dante.bloggagratis.se/
Postat av: Fibula

Thibb: Inga bullar alls...? Jag blir sorgsen när jag läser det.. Bullar som är så gott... ;-)

Sen måste man börja göra situps också. Jättejobbigt.



Kattmamman: Jag tror att det vidriga bebishårbandsmodet kommer från USA från början. Riktigt dålig smak enligt mig...



Dante: Prickiga byxor skulle kunna vara jättefint. Men inte med små band där nere som drar ihop byxbenet så att en vidrig volang bildas längst ner! Är det inte precis så man syr clownbyxor? Vi har lämnat tillbaks dom..!

Men det är tur att alla har olika smak annars hade världen varit lite väl enahanda!

2009-05-23 @ 10:10:36
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Tisalen

vidriga kläder faktiskt ;)

2009-05-24 @ 20:13:37
URL: http://tisalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0