Foglossning eller inte del 2

Tack för all respons på min ev foglossning. Jag ringde aldrig naprapaten eftersom jag haft mindre ont de senaste dagarna. Kändes som fel läge att ringa honom.. Däremot har jag pratat med min barnmorska igen idag när jag var där för vägning och blodprov (kromosomtest). Nu tyckte hon att jag skulle kontakta sjukgymnasten och kolla upp det eftersom ischias kunde vara en biverkning av själva foglossningen. Jag har haft ischias tidigare så jag vet hur det känns. Detta känns som ischias + något mer..

Jag hade förresten gått ner (!) nästan 2 kg i vikt sedan senaste vägningen. Trots att jag spyr mindre.. Kanske beror det på att jag mår mindre illa och därför äter mindre? Jag känner mig dock fortfarande fet.. Och någon fin gravidmage har jag fortfarande inte fått.

Lite gravidhumörsvägningar har jag däremot fått.. Efter att ha stått i en halvtimme i kö till kassan på Ica i Sölvesborg i morse (många SR-festivaldettagare var där och provianterade!) och nästan var framme så öppnades en ny kassa brevid oss. När tanten bakom mig då försökte kasta sig fram med sig vagn före mig till den nya kassa fräste jag: du ska ju INTE gå före mig i kön i alla fall! och återtog min plats. Hehe...

Dagens bild är från Sweden Rock Festival igår. En kille som endast var iklädd en elefantstringkalsong, mobiltelefon i ett snöre kring halsen och Elvisperuk poserade gärna!



Min kompis som jag skrev om här är förresten nu gravid i vecka 6 (hon måste alltså ha blivit gravid på första försöket efter sitt förra missfall! Vissa har det bra...). Hon ringde mig idag för att hon var orolig eftersom hon haft rosafärgare flytningar i ett par veckor. Hon var inne och kollade med VUL i förra veckan och då var allt ok men nu var hon nojjig igen. Ganska anmärkningsvärt att hon nojjar sig mer än vad jag gör över sin graviditet.. Nu hade hon iaf ont i magen också men inte i nedre magen utan vid magsäck/tarmar-regionen. Jag lyckades lugna henne så att hon skulle vänta en dag eller två innan hon åkte in akut igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0