Bra spermier är bra

Nu har jag tagit min Pregnyl-spruta. Det gick bra. Jag hade blandat klart pulvret och vätskan innan klockan var halv (då jag enligt instruktioner skulle ta sprutan) så jag satt med sprutan i vädret och glodde på den i ca 5 minuter! Haha! Det ömmade lite när jag sprutade in vätskan men det var trots allt inte så farligt..jag drog ut nålen några millimeter varje gång det ömmade och fortsatte spruta där. Har inte ens något rött märke på magen nu :)

Nedan: bild på pömsiga spermier som inte orkar ta sig in i ägget

image65



Vi fick direktioner från RMC att min sambo skulle ha utlösning idag så att det finns nya friska spermier i hans pung på torsdag när de ska ut och, så att säga, göra jobbet. Det trevligaste sättet för honom att få utlösning är ju naturligtvis i mig, så vi hade sex =) Detta visade sig inte vara så smart eftersom jag senare fick veta från tjejerna på familjeliv.se att man inte skulle ha sex 3-4 dagar innan äggplock. Jag vet inte om det beror på att det finns en "risk" att äggen de plockat ut redan har blivit befruktade då eller om det är pga någon slags infektionsrisk.... Nu är det i alla fall för sent!

image66

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0