Fler senaste nytt!

Senaste nytt 4) Jag har fått jobb!! ÄNTLIGEN!!!! Det är ett bra jobb genom ett stort bemanningsföretag på en myndighet där jag får möjlighet att använda mina erfarenheter av GIS och annat. När jag var på intervju på bemanningsföretaget hade jag så liten mage att det gick att dölja men nu är det omöjligt. Frågan är vad som händer när jag ska ner och skriva på papper etc och de ser magen...?

Visst är det så att har jag fått muntligt besked att jag fått jobbet så kan de inte neka mig det när de får reda på att jag är gravid? Någon som vet?

Jag kommer att kunna jobba ca 2 månader innan jag blir för gravid och enligt vad jag minns att de sa får jag anställning 1 år i taget.. Det innebär att jag kanske kommer att vara mammaledig drygt halva anställningstiden om jag tar 6 månaders ledigt vilket känns lagom... Lite dåligt samvete har jag men jag har samtidigt inte alls något val! Fick ett brev från min a-kassa igår om att jag bara har 47 (!!) stämplingsdagar kvar och att jag inte kvalificerar mig för en ny ersättningsperiod..!! (Fattar egentligen inte varför.. De måste har gjort även dessa regler hårdare - allt för att trycka ner de som redan ligger... Det är nu man önskar att man föddes i en familj med kapital och kontakter...eller att man lagt 7 års universitetsstudier på något helt annat!)

Senaste nytt 5) IMORGON ÅKER VI TILL NEW YORK CITY!!! Jag har knappt hunnit planera resan alls pga allt som händer i mitt liv just nu med jobb, husförsäljning, husköp och allt annat! Huvudsaken är att jag kommer ihåg att ta med mig pass, biljett, visakort och järntabletter! (Fast järntabletter kanske de har i USA också...? )

Tips på kuliga saker att hitta på i NYC emottages tacksamt! Jag har varit där ganska mycket tidigare (au pair och semester) så de vanliga turistprylarna är avklarade.. Jag tar med mig laptopen så jag kollar in här regelbundet och skriver kanske ett inlägg då och då..

Kommentarer
Postat av: Moooi

Härliga nyheter! Grattis till jobb och att det äntligen är dags att åka till NY. Nu är det min tur att vara avundsjuk. Hoppas det blir en toppenresa.



Vilken fin klänning! Är den från Villervalla? Knut har en mössa i samma serie fast turkos - de är jättefina tycker jag.



Ha en skön semester!

2008-08-20 @ 10:41:16
Postat av: Tisalen

GRATTIS!

2008-08-20 @ 11:02:04
URL: http://tisalen.blogg.se/
Postat av: Uniflora

GRATTIS!!



De får aldrig neka dig ett jobb pga att du är gravid. Inte ens om du står där med värkar på intervjun (om du är bäst kvalificerad vill säga).



Ha en jättebra resa till New York! Kram

2008-08-20 @ 11:11:40
URL: http://uniflora.wordpress.com
Postat av: Stoppsladd

Räliga New york.. vad ska man där och göra? Bara massa förstorade hus och gula taxibilar. Alldeles förmycket folk och affärer. Lätt att gå vilse och dyrt att äta. Nä, stanna hemma istället!



Avis? Jag? Nää då, inte alls! ;-)







Ha det underbart på resan och ta väl hand om er!

2008-08-20 @ 11:51:35
Postat av: Fibula

TACK alla =D



Ja, klänningen är från Villervalla, Moooi :)



Vi hörs! (Är i springande språnget till två husvisningar samtidigt som jag försöker packa och skriva komihåglista till damen som ska bo i vårt hus och passa våra katter medans vi är borta!! Stressad? Närå...!)

2008-08-20 @ 12:33:53
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Fibula

Uniflora: Jag försökte kommentera på din blogg men det gick inte alls bra, så det kommer här istället:

Kul att stifta en ny bekantskap i bloggvärlden! Önskar dig stooort lycka till med nya försöket!

Kram

2008-08-20 @ 12:41:02
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Zygoten

Jag genomlider just nu ivf-träskets kval och vet inte hur kommer att gå. Mitt i det här går jag och har dåligt samvete för arbetet... Dels att jag kommer behöva vara borta lite under behandlingen men också att jag förhoppningsvis ska vara borta för att ta hand om ett nytt liv. Det är ju bara dumt. Är ingen kvinnosakskvinna men i detta fallet kan jag inte låta bli att jämföra med männen som oftast inte behöver bry sig om dessa ting. Ha det riktigt bra i NY!!!!

2008-08-20 @ 15:33:56
URL: http://zygoten.blogspot.com
Postat av: Anonym

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=1458

2008-08-20 @ 20:30:45
Postat av: Kattmamman (a.k.a Bridz)

Grattis till jobbet!!!!



Nej de får inte neka dig anstälning med motivering att du är gravid. Men tyvärr är det välidgt svårt att bevisa att det var graviditeten som fällde dig om de väljer att skylla på något annat.



Men om det är ett lite större företag så brukar graviditeter inte ses som ett problem.



Jag tycker att du ska poängtera att du inte tänker vara föräldraledig i två år också, så att de vet.



Lycka till!

2008-08-20 @ 21:55:46
URL: http://BRIDZ.BLOGGSPOT.COM
Postat av: Kaica

GRATTIS till jobbet! Kom ju precis i rättan tid! Precis som de andra skriver kan din arbetsgivare inte neka dig jobb när de får syn på din fina mage. Klart att du är kvalificerad. Pusta ut nu!

2008-08-26 @ 23:13:01
URL: http://kaica.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0