Köttmonstret

Igår när jag och sambon var ute på en husvisningsrunda i staden till vilken vi ska flytta kom det fram: Köttmonstret.

Helt plötsligt, som taget från ingenstans, precis innan den sista husvisningen blev jag som förvandlad; jag skulle ha kött! Det fanns ingenting viktigare i hela världen än att jag inom de närmaste minuterna fick sätta tänderna i en ölkorv! Sambon fick veta att det var hans uppgift att ordna fram köttet och det skulle fixas per omgående!

Jag har aldrig tidigare fått äran att stifta bekantskap med det där köttmonstret och lärdomen jag drog var att jag hädanefter inte bara kommer att bära omkring på en eller ett par panikbananer i väskan utan även några köttmonsterkorvar.

För övrigt kan jag upplysa om att min navel inte längre består av en massa rynkor och skrynkliga hudpartier. Nu utgörs den av en jämn, fin och utspänd liten grop. Se själva:



Kommentarer
Postat av: Tisalen

Grop....det var länge sedan s Min är som en knapp...eller en ringklocka som A säger - så att hon kan plinga på hos bebisen i magen....tror det syns på mina bilder

2008-08-07 @ 19:04:58
URL: http://tisalen.blogg.se/
Postat av: Thibb

Hahaha till köttmonstret, känner igen det. Kan berätta att om några veckor kommer du att steka rött kött till varenda middag. Jag äter för tillfället kött alla dagar, kokt potatis och 18 olika sorters grönsaker varenda kväll... Det är helt sjukt så nyttig jag blivit... ;-)

2008-08-07 @ 20:18:36
URL: http://www.ettnyttkapitel.blogspot.com
Postat av: thibb

Hej, flåt missade att svar på din tidigare kommentar/fråga. All barn-shopping i USA är fantastisk. Priserna är allt mellan 25%-50% av svenska (över-)priser. Vi hade med oss en katalog med priser i från nån babyaffär och kollade, så vi visste. Skötväska Teutonia kostar 595 hemma, $30 där. Mobiler, barnkläder, Babybjörn etc, runt halva priset, ibland mer. Satsa på att ta er till ett Target, Walmart, Toys/Babies 'r' us eller liknande, det är där det är billigt. Att shoppa på Manhattan är inte lika billigt (jo om du kikar på Loehmanns, TJ Maxx, Filene's basement kan du hitta lite kläder för bra priser iallafall). Det finns ett stort outlet/köpcenter vid Newark som är jättebra men det kräver antingen bil eller att man tar bussen från terminalen (lite stökigt...).



På Target köpte vi en massa 3-pack bodies och liknande kläder för ca $8-9/paket. Filtar, lakan, flanell-filtar, handdukar etc ligger mellan $2-20, jättefina grejor. Mössor, sockar etc också bara några dollar... Sen köpte vi mobiler till barnsäng, gunga och aktivitetsmatta till inga pengar alls, ca $20 stycket (kostar från 400 här hemma, gungan går på 1500!!)



Det ni behöver vid inresa är den adress ni ska bo på i NYC, den uppger ni redan vid incheckning och sen en gång till vid immigration. Inget annat behövs. Räkna med minst 60 minuter i immigration, om du är smart klär du dig så du ser mega-gravid ut och så kan du glida förbi tillsammans med mannen (som MÅSTE bära allt för att det ska se realistiskt ut...).



Ha en härlig resa, åk dit med inget och kom hem med 100kg, det är riktigt kul!!



2008-08-08 @ 09:27:09
URL: http://www.ettnyttkapitel.blogspot.com
Postat av: Fibula

Tisalen: jag kollade på dina senaste magbilder igen och dte är ju verkligen en "knapp" ;-) Jag längtar tills den dagen min också blir det för då kan jag skrämma min sambo riktigt mycket - han har nämligen navelfobi och tror att alla inälvor ska rinna ut om man rör vid en navel. Han klarar inte ens att titta på navlar utan att äcklas ;-) OJ, vad jag ska skoja med honom! Hehehe!!



Thibb: TACK för alla NYC-tips!! Nu längtar jag ännu mer dit. Jag har knappt hunnit tänka på resan eftersom vi håller på att sälja vårt hus (skriver kontrakt idag!!) och köpa ett nytt.

Undrar om det är järnet i köttet som lockar kroppen så mycket..? Jag blev nästan rädd för min kraftiga reaktion..

2008-08-08 @ 13:38:23
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0