Fyra nyheter

Om man ska sammanfatta de viktigaste sakerna som har hänt i Tjorvens och mitt liv den senaste tiden så är det framför allt fyra saker som känns viktiga att berätta.

1) Tjorvens navelstump ramlade av igår. Nu ser naveln nästan mer otäck ut än förut.. Det ser ont ut med lite torkat blod runtikring och blottad vävnad utan riktig hud och så luktar det mysko... :-( Men alla säger att det är precis som det ska vara så jag får väl lita på dem.

2) I söndags premiäranvände vi bärsjalen för första gången. Det gick riktigt bra. Tjorven var så nöjd så nöjd! Det var dessutom betydligt lättare att få i ett barn i sjalen än den docka som jag har övat på innan Tjorven kom :-) Det som är lite trist är att min ryggvärk (som jag blev sjukskriven för) kom tillbaka efter en halvtimme med Tjorven i sjalen............ :-(

Bärsjalsbild: (extra snyggt blir det av att mina vita långkalsonger sticker upp sådär på baksidan.........)





3) Vi har varit på utflykter utanför hemmet två gånger (utöver vanliga promenader..)! Första utflykten var hem till mina föräldrar (utan sambon som var hemma och målade bokhyllsplankor) så det kändes tryggt och bra. Andra utflykten (tillsammans med sambon) var till sambons jobb (i ett helt annat landskap!!) för att visa upp underverket samt att säga upp sambon (han ska ju bli egen företagare nu). Sen våldgästade vi vårt gamla hus (oj! vad de hade hunnit ändra på mycket!) och till sist tog vi en promenad där vi brukade gå med hunden när vi bodde där - hunden blev SÅ lycklig!! Utflykten tog hela dagen och gick bra!

4) Jag har blivit godkänd för att få lämna mjölk till neonatal-avdelningen på sjukhuset :-) (Ett hivtest på mig och bakterietest på mjölken återstår iofs..) Jag pumpar ut mellan 50 och 60 cl varje morgon när Tjorven har ätit klart och nu är våra iskubsfack för förvaring av mjölk slut...(nån som vet var man kan köpa fler eller har tips på annat man kan förvara mjölken i?) Känns bra att kunna hjälpa andra när man själv har fått så mycket hjälp!

Nu ska jag ta en dusch och sen ska vi upp till socialen för att skriva på papper där vi intygar att sambon är far till Tjorven. (Risken för att jag ska ha vänstrat är ju naturligtvis mycket större när vi bara är sambos än när man är gift........................................)

Kommentarer
Postat av: Dante

Det ser ju riktigt mysigt ut! Är den bekväm sjalen? Knepig att knyta eller är det färdigknuten?

2008-12-18 @ 12:50:57
URL: http://dante.bloggagratis.se/
Postat av: Anonym

Oj, men vilket bra initiativ att lämna mjölk om du har så mycket att det räcker till Rut och blir över! Kanon!

2008-12-18 @ 20:53:05
URL: http://cinks.blogspot.com
Postat av: Cinks

Oj, vilket superbra initiativ att lämna mjölk om du har så det räcker till Rut och blir över! Kanon!

2008-12-18 @ 20:54:00
URL: http://cinks.blogspot.com
Postat av: Fibula

Dante: ja, sjalen är jättebekväm och bebisen känner sig trygg i den pga kroppskontakten. Själv kan man röra sig mer obehindrat än om man bär omkring vanligt på barnet. Rekommenderas verkligen!! Denna sjalen knyter man själv men det finns alla varianter.

2008-12-18 @ 23:07:14
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Songbird

Vad mysigt med sjalen! Jag har köpt en liknande men inte testat den än för junior är hittills bara vaken i korta stunder på nätterna. I och för sig kan de väl sova och amma i sjalarna också? Din är mkt snyggare än min...

2008-12-19 @ 10:48:51
Postat av: Fibula

Songbird: jag testade att amma i sjalen men det var bättre utan sjal iom att barnets huvud trycks mot ens barm av sjalen. Finns säkert ett bra sätt att komma runt det men det har jag inte kommit på... Det finns en bra sajt där man kan få svar på alla sjalfrågor: http://www.sjalbarn.se/sjalbarn.php

2008-12-21 @ 01:58:39
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0