Tjorven - 1 vecka gammal!

Det firade vi med premiärbadet! (...dels pga att hon bajsat ner sig på hela ryggen... Idag har vi efter tips börjat använda prematurblöjor istället och än så länge verkar de hålla fekalierna på plats betydligt bättre än newborn-blöjorna)

Och så verkar jag ha fått riktig ordning på amningen nu. Jag har tidigare haft sprängfyllda bröst som Tjorven inte kunde tömma och jag fattade inte att det inte skulle vara så (hur ska man kunna veta det..?) men nu har jag börjat pumpa ganska mycket (har idag pumpat ut ca 100 ml sammanlagt) och nu känns brösten nästan som vanligt. Och det är dessutom mycket lättare för Tjorven att få ut mjölk i lagom takt (tidigare kanske det inte kom något alls i början pga stockning och sen när det kom igång så sprutade det ofta rakt ner i svalget på Tjorven så att stackaren klöktes...). Sambon gjorde dessutom ett första försök med flaskan idag men det ville tyvärr Tjorven inte veta av!

Själv fick jag en rejäl sovmorgon idag! Efter en natt där Tjorven som vanligt somnade först vid 2 - halv 3-tiden och sen vaknade igen vid 5-snåret så var jag så trött att jag började gråta när sambon vaknade vid halv 9 (jag tar mig tyvärr inte tid till att sova på dagtid när Tjorven sover eftersom vi har renoveringen att tänka på...). Så sambon tog på eget bevåg med sig Tjorven och hunden på en lååångpromenad på morgonen/förmiddagen, så att jag fick sova till halv tolv! Jag vaknade av en mycket kall och blöt hundpuss :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0