Tonårsförälder för några dagar

Ja, det är just vad jag ska bli. Ikväll kommer min sambos guddotter, ca 14 år (min sambo visste inte hur gammal...!), ner från Stockholmstrakten och ska bo hos oss i några dagar. Hon ska nämligen prya (eller vad det heter nuförtiden) på sambons jobb. Jag har träffat flickan och hennes föräldrar två-tre gånger; vi ses alltså inte särskilt ofta.

Det hela känns ärligt talat lite halvjobbigt........ :s

Min sambo är flickans stora idol och hon har så länge jag har känt honom skickat brev med små presenter i form av teckningar och suddgummi i tid och otid. Sambon har pinsamt nog varit jättedålig på att skicka något tillbaka, men han har väl ringt på födelsedagar och andra högtider.. Sist hon var här (i somras) hade hon blivit jättevuxen och ville fotografera min sambos tatueringar med mobilen. Modig tjej att våga frågen en sån sak!

Nu ska hon bo här i några dagar.......

Det blir säkert hur kul som helst!!

Jag tänker låta sambon ta största ansvaret. Det är ju för hans skull hon kommer hit.

Kommentarer
Postat av: Tingeling

Kan verkligen förstå att det känns jobbigt. Men du har rätt attityd - sambon får ta största ansvaret, det är ju faktiskt honom hon hälsar på! Lycka till.

2008-02-26 @ 10:39:00
URL: http://tingeling1.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0