Ensaminsemination (försök säga det snabbt tre gånger Hillevi!)

En debatt har rasat i julhelgen om att skaffa barn genom insemination som ensamstående. Här och här och här och på fler ställen. Jag tycker att det är så tråkigt när vissa människor har åsikter om andra människors val när de inte egentligen vet något om bakgrunden till valen. Man dömer andra utifrån sina egna erfarenheter men man borde egentligen få uppleva den andres situation innan man är snabb att döma. Varför är människor på det viset?

God fortsättning på det nya året!

p.s. dagen efter mitt väldigt arga inlägg i förrgår kom min suprefactblödning ;) d.s.

Kommentarer
Postat av: Stoppsladd

Bra fråga! Många människor är snabba till att dra slutsatser, ofta baserade på alldeles förlite fakta. Ibland tycker jag inte om människor...

God fortsättning, och med förhoppning om ett lyckat 2008.

2008-01-01 @ 12:15:07
Postat av: Garbo

Håller helt med,människor är bra dumma ibland...och elaka!

Kram o go fortsättning samt Lycka till ur alla aspekter.

2008-01-03 @ 09:51:32
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Gerda

Du verkar klok du och lycka till!!

2008-01-07 @ 18:21:32
URL: http://gerdas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0