Hörde att de fått 20 cm snö i Skåne

Om Sydsvensk vinter:
Idag skiner solen för första gången på mycket mycket länge. Jag välkomnar den med öppna famnen! Till och med en höstdag (ja, det är fortfarande höst härnere..eller vår - man vet inte riktigt) kan vara vacker när solen skiner. Jag fick ett mail från en kompis där hon gör sig rolig över Skånsk/Blekingsk vinter.

Rubriken lyder som rubriken till detta inlägg.


image113


Jag får väl medge att det var lite skoj. Men tilläggas måste att förrförra året fick vi faktiskt 20 cm snö PÅ HÖJDEN som låg kvar i flera veckor!! (Och jag som älskar att skotta fina gångar i snön..)

Om bieffekter av äggblåsor:
Min mage värker. Och min ärmtarm ibland. Bådadera beror på 8+7=15 ägg äggblåsor som växer och tar plats. Jag har kommit fram till att jag måste ha ovanligt känslig ändtarm. Efter förra äggplocket hade jag något så olidligt ont i ändtarmen när det bubblade luft eller annat i den, att jag trodde att jag skulle kräkas! Detta höll i sin åtminstone 3 dagar tills svullnaden efter ÄP lagt sig. Det var jobbigt och jag bävar för att det ska bli likadant denna gången!

Så här svullen känns min mage:


image116


Om IVF-nojjor:
Denna IVF har jag som sagt (?) varit betydligt mindre nojjig än förra gången vilket är otroligt skönt! Jag har inga direkta biverkningar efter Suprefacten eller Gonalen. Sist kände jag efter och analyserade så mycket att jag hade alla tänkbara biverkningar! Denna gången - ingenting! (Förutom de ovan beskrivna besvären.)

Jag hade dessutom strikta regler för mig själv bl a när det gällde alkohol förra gången. Från den dagen jag började med Suprefacten kom inte en droppe alkohol över mina läppar! (Jo, en droppe rödvin på en fest - jag medger) Detta trots att de på RMC hade sagt att det var helt ok med något glas då och då så att vänner och bekanta inte skulle börja ställa en massa frågor. Denna gången har jag nog druckit alkohol måttligt åtminstone varannan dag. Jag besökte ju Bordershopen i Tyskland på vägen hem från Zurich (varför hittar jag aldrig u med två prickar över på tangentbordet när jag behöver det?!?) och köpte en massa gott som måste provsmakas. Martini, Campari, Rom med lime och en del annat. Mums!

Jag minns att jag efter förra VUL, för att kolla antalet äggblåsor, var så uppstressad att jag var tvungen att gå ett varv runt Pildammen intill UMAS innan jag kunde ringa till sambon för att berätta resultatet. Denna gången hade mamma följt med för att vi skulle passa på att göra Malmös alla klädloppisar! Vi hann med nästan alla!! (Gjorde dock inget fynd..).


Om vikten utav att kontrollera så att samtliga "känsliga" kroppsdelar höljs utav kläder efter ett dopp:


image117


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0