40-årskalas!

Under helgen som gått har jag och halva tjocka släkten firat min sambos 40-årsdag. Eftersom folk bor i andra ändor av Sverige så har vi haft fullt av nattgäster i huset. Jobbigt men jätteroligt! Sambons present var att bli utkastad från ett flygplan på 4000 meters höjd! Han tyckte om det.




(Det enda som inte var så kul med helgen var att bo med svärmor i tre dagar. Hon vill gärna att saker och ting görs på hennes sätt - även i mitt hem...... Ibland ville jag slå henne. ..eller åtminstone skrika lite på henne.)

Namnet Rut kommer förresten inte från svärföräldrarna som jag hävdade i förra inlägget. Det kommer tydligen från sambon! Han skojade och svarade "Rut" när de frågade vad hon skulle heta och sedan dess har hon hetat det! Vi får se om hon ser ut som en Rut när hon väl kommer ut.

Själv har jag börjat undra igen om jag verkligen är gravid fortfarande.. Alla trista graviditetssymptom som illamående, panikhunger och foglossning har i princip försvunnit och jag känner inget av Rut i magen. Enligt denna sajt ska jag ha börjat känna fosterrörelser så mycket nu att jag kan ha svårt för att sova om nätterna! Jag har lite "bubbel" i magen ibland men inget mer påtagligt.. Bubbel kan ju vara bara just bubbel... Magen är lite rund men håller jag in den ser jag inte alls gravid ut. Lite läskigt.

Om allt står till som det ska så har jag gått halva tiden nu. Det är också läskigt!

Till sist: Moooi och söta Knut - jag kommer att sakna er!

Kommentarer
Postat av: gogetlife

Jag kände inte Samuuel förrns ganska sent (typ v21) - och var alltid ororlig innan barnmorskan kollade hjärtljud... Rut kommer igen med sparkar som en kickboxare ska du se - ge henne lite tid1

2008-07-15 @ 20:52:35
URL: http://gogetlife.blogspot.com/
Postat av: Kattmamman (a.k.a Bridz)

Jag vaknade aldrig eller hölls vaken heller för den delen under hela min förra graviditet. Och ut kom en frisk och pigg bebis.



Jag hade mycket fostervatten och sparkarna blev ganska dämpade av det.

2008-07-15 @ 21:37:44
URL: http://BRIDZ.BLOGGSPOT.COM
Postat av: Thibb

Kolla min blogg, det tog evigheter innan jag kände nåt! Men jag vet hur otålig man blir, man vill ju VETA/känna!! Vet du förresten hur placentan ligger? Om den ligger i framvägg (fick jag lära mig idag) så känns det mycket senare och mycket mindre! Borde stå på dina papper från UL. KRAM!

2008-07-16 @ 10:20:51
URL: http://www.ettnyttkapitel.blogspot.com
Postat av: Moooi

Oj nu är det min tur att gråta. Vad gullig du är! Knut hälsar och tackar extra för hälsningen. Du skall se att Rut kickar på som bara den snart. Kram

2008-07-16 @ 12:15:43
URL: http://livetdel2.blogspot.com
Postat av: Kaica

Wow, vilken födelsedagspresent. Tufft att hoppa från så högt upp i skyn.



Tur du har fått lugnande info om fosterrörelser. Kan tänka mig att det är något jag själv skulle oroas för om jag var gravid.



Ja, se svärmödrar! Duktig du var som bet ihop.

2008-07-17 @ 08:08:24
URL: http://kaica.wordpress.com
Postat av: Fibula

gogetlife och Kattmamman: Tack för lugnande ord..



Thibb: Jag har moderkakan i framkant så jag har fått besked om att det kan ta längre tid innan jag känner något.



Moooi: Kram



Kaica: Var jag egentligen duktig som bet ihop? Borde jag inte ha sagt ifrån? Varför ska man alltid vara så in i h-e, j-a duktig som tjej? (Är på dåligt humör idag..)

2008-07-17 @ 10:11:40
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0