Foglossning eller inte del 3

Var hos sjukgymnasten igår för en undersökning av min eventuella foglossning. Typiskt nog hade jag inte ett dugg ont precis när jag var där utan fick istället beskriva hur det brukar kännas och när smärtan kommer. Hon kände och klämde och sträckte och drog och kom till slut (efter över en timme!) fram till att det verkade vara symptom av både foglossning och av att mina ben är olika långa.

Jag fick med mig hem ett foglossningbälte som jag skulle prova när vi t ex tar kvällspromenaden med hunden då jag brukar få riktigt ont efteråt, samt några övningar för att stärka muskulaturen kring bäckenet. Jag provade bältet redan samma kväll och om något så verkade det göra smärtorna ännu värre. Jag kunde knappt röra mig under resten av kvällen och på natten när jag var uppe och kissade! (När smärtan försvinner känns det nästan som att jag har inbillat mig att jag kan få så ont...)

Att jag fick så ont just igår kan också bero på att jag jobbade i trädgården i ett par timmar innan promenaden och jag kände redan då att det inte var bra för ryggen. Men eftersom trädgården var i desperat behov av lite omsorg så fortsatte jag.. Det är den lätt framåtlutande ställningen som framkallar smärtan och den ställningen använder man till väldigt många olika aktiviteter.. T ex dammsugning. En aktivitet som jag f.ö. gärna slipper ;)

Min plan är iaf nu att ringa och ändra tiden för återbesöket om 1 1/2 vecka till en eftermiddagstid snarare än en morgontid. Detta eftersom jag då ska försöka framkalla smärtorna genom att jobba lite i trädgården och kanske ta en lång promenad samma dag. Fast vid det laget kanske övningarna har hjälpt så mycket att smärtorna försvunnit..? Man kan ju alltid hoppas =)

Det jag är mest orolig för är om vår NYC-semester i slutet av augusti blir totalt saboterad av att jag inte kan gå... Oj vad jag tänker göra mina övningar flitigt!!

Kommentarer
Postat av: Kaica

Vad du kämpar. Låter bra det. Det finns ju dessutom taxi overthere, och tunnelbana och buss. Det ordnar sig.

Funderar på om du skulle ha iläggssula. Kanske en halv under bakre delen av foten räcker i den sko som sitter på ditt "kortare" ben. Det är ju jättevanligt med olika långa ben, men jag tror att de flesta inte märker av det förrän just vid t.ex graviditet. Hoppas det blir bra snart!

2008-06-14 @ 11:28:00
URL: http://kaica.wordpress.com
Postat av: Fibula

Jag har iläggsulor i många skor. Tyvärr är det sämre med sommarskorna än vinterskorna, det är kanske därför jag har mer ont nu, i kombination med att jag är gravid och ligament och fogar är uppmjukade..?

2008-06-14 @ 14:30:43
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0